tisdag 25 augusti 2009

Vardagsliv.

Nu har skolan börjat igen, men det känns som om detta sista år kommer bli ganska lugnt ändå.. Helt okej schema, med torsdagar och fredagar som praktikdagar = stalldagar!
Men det underbaraste är att nedräkning för studenten har börjat.

Har tagit det ganska lugnt med ridningen, har tränat mycket nere på gräsbanan då det varit väldigt fint väder de sista dagarna, Perazzi och Kessy har gått lugn dressyr vilket har gått bra. Melvin har fått tagit det väldigt lugnt, bara joggat och stretchat.

I helgen är det dax för en liten tävling med Perazzi vilket ska bli kul, förväntansfull eftersom det är ett litet genrep för oss eftersom kvalet för 4 års championatet närmar sig!

Snart är även min hemsida klar! :)

22 kommentarer:

  1. Grattis Sanna, bra ridet i Holland, det man kan tycka är att det måste kännas lite pinsamt att först misslyckas med Mistral, sen köper pappa Melvin C som inte funkade så mycket bättre, utan man prövar tränare till höger och vänster, för att slutligen ta den som tar ut laget... smart, hoppas det kostade!!! men det verkar inte vara några problem i eran familj, sen att det snackas bakom ryggen på er om det, verkar inte bekomma er heller, men som Farfar alltid sa... det kommer förr eller senare att kosta, och då kostar det.

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Sandra; Tack, även om jag inte tror att det var ärligt sagt. Det gör det faktiskt inte, Mistral och jag passar inte ihop vilket jag kommit fram till efter nästan två års tränande.. Och jag ser det inte som ett misslyckande då jag har lärt mig massor från Mistral, vet dock inte varför du ser det som ett misslyckande men det är upp till dig. För det första, jag köpte Melvin, men det kan ju inte du veta :) och tycker inte du att det har funkat bättre, jag anser att det har gått lysande med honom från första stund (vann på strömsholm, brons på SM, 2 silver på NM och 11a på EM - allt är jag väldigt nöjd med!) Det där med att prova tränare till höger och vänster vet jag inte vad du fått ifrån - har ju tränat för Mattias i 6 år och för Liane i drygt 2 år och varför jag tränar för Annica är för att när jag kom med i truppen med min övervuxna ponny Kessy så bad hon alla att då och då träna för henne för att hon skulle lära känna oss och i krisfall kunna hjälpa till på mästerskap och btw hon tar 500 kr per lektion så du kan säkert också få en träningstid. Det har du dock inte med att göra och om det snackas bakom min/vår rygg så kan vi inte göra så mycket åt det - bara förundras över hur folk kan ha tid att bry sig så mycket om mig/oss.. Och jag tror din farfar har rätt, undrar hur du kommer må efter denna något elaka kommentar - känns nog inte så bra.. Och mina "framgångar" tycker jag har kostat ganska mycket redan, mycket jobb för att har råd att köpa hästar, mycket letande för att hitta en passande häst och extremt mycket träning och uppofringar från ett vanligt tånårsliv för att sedan bli en ganska bra ryttare.
    Sandra jag är verkligen ledsn om du tycker illa om mig, även fast jag inte ens vet om vi känner varandra överhuvudtaget, men det är inte så mycket jag kan göra åt det iaf ?? Jag kommer fortsätta rida och tävla för att jag älskar det jag gör. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  3. Absolut inte Sanna, jag tycker inte illa om dig...Tycker bara att det inte känns ok att man köper sig framgång, kanske lite avund vad vet jag, en annan får försöka ta sig fram med hästar runt 100-150 tusen, mens andra köper för miljoner...kan du tipsa om ditt extra knäck, måste betala dig bra om du haft råd att själv köpa honom...sen vet jag inte om det gick så bra innan Strömsholm, men det var säkert ett smart knep att välja rätt tränare. Och du känner mig, därför skickar jag inte från våran adress, fegt..ja kanske, sen Sanna, jag menade det jag sa, att du red bra i Holland.

    Sandra

    SvaraRadera
  4. Det var ju bra iaf.. Jag har inte köpt framgång, du vet ju själv hur det gick med Mistral.. Man kan inte köpa framgång. Men jag håller med om att den här sporten inte är rättvis, men livet är tyvärr inte rättvist.. (det finns till och med barn som svälter ihjäl i Afrika) Men det är inte lite pengar, min Kessy som jag kom 7a med på SM kostade inte ett öre mer än det. Så det går att ta sig fram utan att få hästar för miljoner, träna träna träna. Det är inte ett extra knäck, det är mitt egna företag. Det beror väl på vad man menar med bra, men jag tycker att det gick bra. Startade 3 tävlingar innan Strömsholm, den första klarade vi båda SM-kvalen, de andra två Msv B:4 klasserna vann vi med över 70 %. Vet inte vad du menar med smart knep, men jag trivs med mina tränare Mattias och Liane och det är därför jag hållit kvar vid dom i flera år. Okej, det ända jag kan svara på det är att jag tycker att det är synd att du då inte vågar säga detta till mig - ansikte mot ansikte. Det var isf snällt, tack! /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  5. Men herregud vad är detta? Vad tråkig stämning det blev..:( Grattis till framgången och hälsa "min" söta kessy!Kram Mickis

    SvaraRadera
  6. Tycker det är så konstigt att du påstår att du inte köper framgångar, undrar vem som har råd att köpa från Anky, eller Rammel...det kan väl inte vara så att du, Sanna ordnar och betalar allt själv, det känns lite så när du skriver, går man till dom... så köper man framgång, sen äger du väl ex antal mer hästar,( hingstar ) känns som att du ändå har det ganska mer förspännt än dom flesta, du borde kanske kommit lite längre med dom pengarna som ändå är sattsade, personligen tycker jag att du är trevlig men väldigt svårt att få kontakt med, kanske beror det på att du är blyg, eller bara översittare, hoppas inte sistnämda, men det känns lite så när vi träffas i anläggningen, Kessy..7a, SM??? när då, för att det inte ska verka helt fel slutar jag nu och skriva, även om du har svårt att tro det ( vilket jag kan förstå ) så hoppas jag att det går fortsatt bra för dig, det menar jag verkligen.

    Sandra

    SvaraRadera
  7. Avunsjukan lurar överallt... Stå på dig Sanna och och strunta i elaka kommentarer.Stort grattis till dina framgångar hittills och varmt lycka till i framtiden! Ser fram emot att följa dig på den nya hemsidan.
    Hälsningar en trogen bloggläsare

    SvaraRadera
  8. Mickis; det håller jag tyvärr med om.. Tack så mycket! Det ska jag göra ;) Kram /Sanna

    SvaraRadera
  9. Lena; Det har du nog rätt i, vilket är väldigt tråkigt.. Tack för stödet, behövde en sådan kommentar :) Tack så jätte mycket! Va kul, hoppas du tycker om den när den är klar! (lägger ut adressen här snart) M.V.H. /Sanna

    SvaraRadera
  10. Sandra;Jag påstår att man inte kan köpa framgång. Det finns många, både innan och efter mig, som köpt hästar från tex Anky och Rammel har också sålt en del hästar. Melvin är köpt av mitt företag, som jag äger. Och som sagt jag anser att man inte kan köpa sig framgång, men eftersom jag inte är beroende av att du ändrar dig på den punkten tänker jag inte ödsla tid på att förklara varför.. Och ja, jag och min familj äger fler hästar - endast två av dom är hingstar dock. Ja, jag får mycket hjälp av mina föräldrar, men inte bara med pengar. Och det där tycker jag är en trög och extremt elak kommentar - 2a svenska på JEM tycker jag är att ha kommit väldigt långt - men tyck vad du vill. Det var väl bra att du tycker det, eftersom jag inte känner dig eller ens vet vem du är kan jag inte säga detsamma och att du ens tvekar på om jag är en översittare bevisar bara att du inte alls känner mig! Och har ingen aning om när vi träffats, i vilken anläggning?? 2008 kom jag och Kessy 7a på SM, du vet tydligen inte så mycket om mig. Japp, det har jag, efter dina kommentarer, väldigt svårt att tro på - men tack. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  11. Vi tycker att du har gjort superbra resultat på både SM, NM och EM. Vi vet också att du lägger ner jättemycket arbete på dina hästar med både ridning och omvårdnad. Så du är helt klart värd all framgång på dina tävlingar som du gör. Kram från Mats, Linn och Cornelia

    SvaraRadera
  12. Fy, tänk att det finns folk som kan vara så elaka... Det finns ingen, ingen, som kan köpa sig sådana framgångar som du har gjort under detta året på SM, NM och EM. Det enda som gäller är jobb, jobb och åter jobb! Och jag vet att du är den förste att lägga ned hela din tid och själ i detta! Ta inte åt dig av detta Sanna, fortsätt som du gör och låt inte folks avundsjuka påverka dig. Det kommer alltid att finnas sådana människor men detta anonyma påhopp var ett synnerligen fult sådant. Att Mistral inte alltid funkar har väl sina orsaker precis som att du och Melvin är "som hand i handske"! Det bra i det hela är att du som du skrev har lärt dig massor av det... Vilket du kommer ha med dig i framtiden och alla kan inte passa med alla, så är det bara!!! Jag gläds med dig och dina framgångar och vad gäller den otrevliga påhopparen och alla skitsnackare bakom ryggen, dom kan dra åt pipsvängen (Elias nya favorituttryck...)Stå på dig du är väl värd alla framgångar!!! Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Hej! Hittade Din blog när jag googlade på Vilsta! Ja grattis! Extra lycka till med Perazzi, det var vi som tog hem honom från Tyskland. Vart åker ni på kval? Är supersugen att se honom! Vi åker med vår till Motala på söndag. Ses där kanske? Hon är till salu om du vet någon som söker en fin fyraåring. Det är ju bara att hålla tummarna, de är ju unga än. Många många lyckönskningar från Nina Sixtensson, Dömsta gård Sporthästavel

    SvaraRadera
  14. Jag tycker fortfarande att du försöker minimera ditt övertag på hästfronten vad som menas med att kunna ha kapacitet att köpa häst. Snälla Sanna, om man läser på din blogg, så försöker du att måla upp en bild, som att du, du köper hästar hit och dit, är det du som köpt hästbussen oxå, hur många Tjejer/killar tror du kan köpa sådana bilar, många tycker säkert att jag en misslyckad hästtjej, som bara är n avundsjuk liten fjolla, Lena t ex. men jag tycker fortfarande att du inte ska sitta där och förlöjliga din tillgång med att kunna skaffa bra hästar genom att förlöjliga mig, att säga ...det är bara att träna, träna, träna jag gör inget annat, jag tränar och tränar hela tiden, men jag kan inte komma i närheten av dina framgångar, kan det bero på tillgångar av hästmaterial, eller är det bara mig det är fel på. Jag tycker bara att man inte ska förlöjliga andra, bara för att man har det bra förspänt och en massa ja sägare bakom sig, som förmodligen skulle vilja se sig själva i dig.

    Sandra

    SvaraRadera
  15. Mats, Linn och Cornelia; Tack så mycket, det betyder så mycket att ni gläds med mig! Kramar /Sanna

    SvaraRadera
  16. Linda; Tack så mycket, det känns skönt att det är några som förstår och att få lite positivt stöd! Jag gillar verkligen Elias favorituttryck; "dra åt pipsvängen"! Hehe. Som sagt tack för fina ord! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  17. Hej Nina! Gud va roligt att du hittade hit! Tack så mycket! Vi ska till Enköping den 13/9 för att försöka kvala, hoppas och tror att det går bra - Perazzi är super duktig! Okej, lycka till, vet ingen såhär på rak arm..men ska verkligen hålla henne i åtanke om jag hör att någon är på jakt efter en ny stjärna. Tack, desamma! /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  18. Till Sandra (om det nu stämmer, eftersom du skriver under anonym)...
    Detta är direkt adresserat till dig. Livet är inte rättvist och det är bara att gilla läget... Vissa kanske tycker att du har det förspänt som har möjlighet att ha egen häst (om jag uppfattat det rätt...)! Har du tänkt på det?!
    Jag undrar om du har träffat Sanna överhuvudtaget, jag tror inte det. Jag blir uppriktigt ledsen för det du skriver till/om henne och kan bara tänka mig hur ledsen hon blir. För din information så kan jag säga att Sanna är otroligt rar, ödmjuk och mjuk tjej som lägger ned sin själ i sina hästar och sin träning, i med och motgång (och med och motgång har vi ju alla, det hör liksom till utan att det måste kännas pinsamt...)!
    Om du stör dig på det Sanna skriver så har du ju ett val. Läs inte om du mår dåligt av det eller läs och glädjs med framgångar och peppa i motgångar!!! Sanna är inte en person som förlöjligar andra och har en massa Ja sägare runt sig, hon är en som alla andra(som du och jag). En fin tjej med stort hjärta! Sen att hon har större ekonomiska resurser än du och jag, är inget som märks på henne på något sätt. Det vet alla vi som sett/följt henne på nära håll. Så snälla sluta, jag ber dig från hjärtat att sluta med dina tråkiga skriverier och glädjs med oss andra eller låt bli att glädjas, men då kan du väl hålla dig härifrån?!
    MVH Linda

    Förlåt Sanna, men jag kunde inte låta bli. Tycker inte du är värd en massa tråkiga skriverier... Hoppas det var ok?! Kram till Dig från Mig!

    SvaraRadera
  19. Sandra; Jag har ingen aning om varför du irriterar dig så mycket på vad jag gör eller vad jag skriver, förstår inte ens hur du orkar lägga ner värdefulla minuter av ditt liv på att läsa och kommentera på denna lilla blogg. Men allt detta är upp till dig, du gör som du vill.. Och jag ber om ursäkt om du tycker att jag har förlöjligat dig, det var absolut inte meningen. Och jag försöker att inte ta åt mig an din förlöjligande kommentar "om att jag borde ha kommit längre med de pengar som var satsade". Innan jag försöker lägga dina något nedvärderande kommentarer bakom mig vill jag bara tillägga att om du tränar som du säger kommer det leda till framgångar, tänk positivt och ha tålamod! /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  20. Linda; Det är okej.. Jag är väldigt glad att du uppfattar mig så fint som du beskriver. Än en gång Tack för de fina orden! Kram /Sanna

    SvaraRadera
  21. Jag älskar din blogg :D
    Är en dressyr tokig tjej som tävlat mycket dressyr på ponny, och kom till en viss nivå, men ponnyn klarade inte av mer så då fick de bli stor häst :) Och jag kan hålla med dig om att det är bara att träna och träna och ut och tävla. För de är då man lär sig! Min familj består av 7 st, och 3 av oss har en till två hästar var, så penagarna går åt, men vad gör de? ingenting. För älskar man det man gör och älskar sin familj så räcker pengarna till! Så jag tycker du är jätte duktig och jag läser din blogg varje dag för du ger min många tips. Är lika gammal som dig , men du har vart med om mer än jag och de är bara roligt, för jag lär mig mycket av dig om hur du rider och vilka du tränar för :)
    Så skit i alla som är dumma! För du kan och du ör duktig och kämpa på!
    Så kanske vi ses någon dag på storhäst tävlingarna :) Fast då blir de någ med din unmghäst, för min storhäst är ung ocå :)
    Kramar Erika Gustavsson

    SvaraRadera
  22. Erika; Gud va roligt, blir jätte glad av din kommentar! :)
    Du har så rätt och med den inställningen kommer du att komma långt, vilket jag även hoppas på själv! :)
    Det gör vi säkert, ska leta efter ditt namn i startlistorna ;) Lycka till med allt, det är personer som dig som ridsporten verkligen behöver!
    Kramar /Sanna Nilsson

    SvaraRadera