söndag 30 augusti 2009

Liten tävling med Perazzi.

Idag har jag och Perazzi varit på en liten tävling, vilket var kul.. Alltid kul att tävla tycker jag, även fast det med Perazzi inte riktigt känns som tävling - ingen nervositet och inga direkta mål eller önskningar i poäng eller placeringar.. Med honom är allt övning, få honom att vänja sig vid nya ställen och tävlingsmomentet i sig, för att om nåt år verkligen kunna börja tävla på "riktigt"! Lillen, som inte är så liten, är iaf väldigt duktig!
Startade en lätt B:2 och det gick bra, hade två stora missar när han blev skrämd av en stor lastbil och han var överlag lite spänd, men jag tycker ändå att han var duktig. Det var ju bara hans tredje tävling. Vi fick iaf 70,3 % och vann på det, super nöjd!
(bilden är från våran första tävling)

Mina andra två stjärnor hemma i stallet, dvs Kessy och Melvin fick vila idag.. Tävlingsdagar, även dessa små lokala, tar väldigt mycket tid och kraft.. Så de andra två fick nöja sig med hage och promenad vilket jag inte tror de var alltför ledsna åt.

I fredags fick jag äntligen hem Melvins sadel - beställde den för ca 3 månader sen och efter mycket väntan hänger den fint i sadelkammaren. Red i den för första gången igår och den är helt otrolig - helt kär i den - sitter på en gång mycket bättre och lättare på något sätt, mer balanserat! Tror att Melvin oxå tyckte om den, även fast han nog kände lite som iaf jag gör med nya skor - man måste liksom gå in dom innan de blir riktigt bekväma.
Passar även på att Tacka Jimmy "Sadeldoktorn" som lånat mig en jätte fin jaguar sadel fram till i fredags så att jag kunnat rida och tävla Melvin med en sadel som passade honom! Tack Jimmy!

3 kommentarer: