torsdag 3 september 2009

Djufwanäs Benjamin.

Nu fortsätter jag den lilla redovisningen av mina hästar här med att berätta om min andra ponny Benjamin:

Namn: Djufwanäs Benjamin
Född: 1990
e: Kairouan ox u: Busketts Belinda ue: Ashurst Sugar-Foot
Födelseland: Sverige
Ras: Korsning - New Forest och Arab
Kön: Valack
Mankhöjd: 139,5 cm
Smeknamn: Benjamin, Benji eller Benet
När fick jag honom: Jag var 12 år när jag fick Benjamin.
Om Benjamin: Han är en väldigt snäll kille, omtyckt av alla och mycket väluppfostrad. Benjamin är dock lite lat när man rider honom, men alltid med glimten i ögat och han har aldrig varit dum på något sätt mot sin ryttare, med Benjamins hjälp lär man sig rida precis som man måste rida en stor häst. Han älskar att hoppa även fast han inte är nån direkt talang i denna gren. Det finns ingen häst som Benjamin inte går ihop med, han är bland dessa djur väldigt omtyckt - till och med så omtyckt så att många hingstar blir lite överdrivet förtjusta i honom.. Benjamin är iaf en väldigt fin och duktig dressyrponny!

Benjamin´s tidigare meriter: Innan jag fick honom hade han startat 7 SM i dressyr med två olika ryttare. (några av dessa 7 är lag-SM)
Meriter med mig: Vi har startat 3 dressyr SM tillsammans och vi har placerat oss som bäst 8a, red även 4a DM - vilket gav ett brons, ett silver och två guld.
Gör nu: Han är utlånad till en tjej som heter Matilda, hon har honom på Rölagg (så jag kan klappa lite på honom varje dag iaf), de tränar dressyr och tävlade för fullt förra sessången och avslutade stiligt med att vinna DMet -08. Han arbetar också halvtid med att uppfostra Perazzi i hagen, vilket är ganska jobbigt för en gammal gubbe som han.
Matilda och Benjamin verkar trivas ihop, vilket är super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar