tisdag 22 september 2009

Full rulle.

Det har verkligen varit dåligt med uppdateringar på den här bloggen den senaste tiden, men det har som titeln på detta inlägg antyder varit full rulle de senaste veckorna. Men nu tror jag att mitt liv börjar strukturera upp sig, för ett tag iaf, och då blir det nog bättre uppdaterat här med.

Till att börja med vill jag ge en anledning till det dåliga uppdaterandet och även skryta lite med att jag fick körkort igår! Så det har den sista tiden varit mycket tränande inför det, men nu är det klart och jag är så lättad och stolt!

I slutet av förra veckan var Melvin och jag på Ericsberg och tränade med Knytkalaset Plantskolan för Liane Wachtmeister, det gick så där med tränandet Melvin hade fortfarande jobbigt med träningsverk från sadeln, stackarn.. Men sista träningspasset gick ganska bra och vi fick till några bra piruetter och bytesserier. Sällskapet, maten och boendet var dock super så jag hade trevliga dagar trots att inte ridningen gick kanon bra.

I lördags han jag även iväg till Djursholm där Mattias och Dorn tävlade, de startade Grand Prix och fick typ 63 % med ganska många missar. Väldigt duktigt med tanke på att Dorn bara är 8 år!

I söndags var jag och Perazzi i Tingsryd och försökte kvala till unghästchampionatet, det gick dock inte så bra denna gång heller tyvärr.. Hade lite otur, det var någon som drog igen en stor plåtdörr på ridhuset snett bakom Perazzi precis när vi skulle in på tävlingsbanan vilket självklart skrämde vettet ur honom. Och efter det var han spänd och rädd hela tiden när vi skulle komma förbi där, vilket är förståligt.. Han fick iaf 65,6 % och bra bedömning denna gång. Det känns som om det inte var meningen att vi skulle tävla finalen på Flyinge, så nu biter vi ihop och fortsätter träningen mot Lätt A nästa år.

Ha det så bra, så ska jag försöka uppdatera här mer! :)

2 kommentarer: