fredag 4 september 2009

Praktik och Stalldag.

Idag har jag ridit dressyr på alla tre pojkarna, de gick jätte bra. Började med Melvin och min älskade nya sadel, red dressyr "på riktigt" vilket för mig innebär att träna på programdelar. Just nu försöker vi lära oss att göra piruetter och bytesserier, vilket går bra - Melvin är duktig på det - och det gick ännu lättare i den nya sadeln! :)
Kessy gick också bra idag, även vi tränade på piruetter och bytesserier, men också skolorna i trav och slutade med några underbara travökningar - fattar inte riktigt hur den lila hästen kan röra sig så mycket, det är helt otroligt!
Perazzi fick gå sist för dagen, han har gått som en ängel sen i söndags (måste verkligen älska det här med tävlingar) och detta gjorde han även idag! Vi tränade på att rakställa och ställa, vilket kan vara väldigt svårt. Höll på med en bra övning där jag vände upp på medellinjen och såg till att han var helt rak, la en volt åt vänster och när vi kom tillbax till medellinjen igen såg jag till att han var helt rak och sedan la jag en volt åt höger fortsatte såhär så många gånger vi han med på ridhusets 40 meter. Det verkade vara ganska tufft för honom, han blev snabbt trött, men jag märker att det är väldigt nyttigt så detta ska vi fortsätta med och bli bäst på! :)

Nu ska jag sova, men imorgon är det praktikdag igen - mera ridning, mera stall och mera hästar!

5 kommentarer:

  1. Wow Sanna, vilken härlig bild!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna!
    Vet inte om du kommer ihåg mig men vi red på samma ridskola när vi var mindre, Ekeby. Nu är det så att jag och min kompis ska arrangera en hundutställning som projektarbete. Denna hundutställning har ett välgörenhetssyfte och alla pengar skänker vi till Hundstallet, som i sin tur hjälper vanvårdade hundar. Till denna hundutställning skulle vi behöva en lokal, därför undrar jag om vi skulle kunna få låna ert ridhus? Vi är mycket tacksamma för svar och du kan maila mig på; Hundprojekt@hotmail.com
    MVH Sofia Karjel

    SvaraRadera
  3. hej sanna, kul att det går så bra med dina hästar :) du rider jättebra och dina hästar är verkligen fina, men vad har hänt med mistral??

    SvaraRadera
  4. Anonym; Tack så mycket! Mistral och jag passar tyvärr inte ihop så jag har bestämt mig för att sälja honom. Han står nu hos min tränare Mattias för träning och förhoppningsvis försäljning. :)

    SvaraRadera
  5. Carina; Tack, jag tycker också mycket om den! :)Kram /Sanna

    SvaraRadera