torsdag 17 september 2009

Sammanfattning av den senaste tiden i hästväg.

Ojojoj.. vad länge sen jag skrev här.. Det är lite dåligt, men jag har haft mer fullt upp än vanligt de senaste veckorna Ganska mycket i skolan, håller på och försöker ta körkort, träningar och tävlingar.. Tyvärr är det bloggen som får stryka på foten.

Förra torsdagen och fredagen var jag och tränade i Nyköping för Annica Westerberg, vår landslags lagledare. På torsdagen red jag Melvin och vi tränade på young rider/St George programdelar, det gick bra men han var väldigt seg och lite stel troligtvis träningsvärk från den nya sadeln.. Det känns iaf bra med de nya svårare rörelserna.
På fredagen tränade jag med Perazzi, Annica tyckte det var dumt att låta Melvin gå hårt med sadeln en dag till - vilket hon säkert hade rätt i, det gick väldigt bra med lillen. Tror att Annica tyckte om honom och han skötte sig fint, vi red igenom alla 4års championat grejer.

I söndags var jag och Perazzi på kval i Enköping, det gick väl inte så bra tyvärr.. Det var ett ganska rörigt ridhus och Parazzis första inomhustävling så han var spänd och rädd i början men efter ett tag busade/bråkande han mest runt vilket kom lite som en chock då han brukar sköta sig exemplarisk. Men det konstigaste var att han fick kommentarer om att han var "avspänd och lydig" vilket är tvärtemot vad jag tycker om honom.. Vi fick iaf 69,8 % men man behövde 78 % för att gå vidare tråkigt nog.

Nu ska jag gå och lägga mig, ska upp tidigt imorgon.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar