tisdag 22 september 2009

Kessys Derano

Redovisningen av mina hästar ska ju fortsätta nu när jag sagt att jag har lite mer tid för bloggen igen och nästa häst blir Kessy:

Namn: Kessys Derano
Född: 1993
e: Derano Gold u: Valeska ue: Valentino
Födelseland: Tyskland
Ras: Tysk ridponny
Kön: Hingst
Mankhöjd: 152 cm
Smeknamn: Kessy
När fick jag honom: Jag var 15 år (skulle fylla 16) när jag fick honom.
Om Kessy: Kessy är en underbar liten häst som lärt mig massor de senaste åren, han kommer verkligen ha en stor plats i mitt hjärta föralltid. Han är en osäker, något rädd men väldigt väldigt snäll häst, som alltid ger 110 % av sig själv. Han är väldigt rolig och rida och ta hand om för att han är så tillgiven och tacksam som individ. Han kan numera allting upp till och med St George plus bytesserier upp till och med i vartannat steg och lär sig fortfarande hela tiden nya saker. Kessy är enligt mig och många andra en fantastisk häst och även en duktig dressyrstjärna.

Kessy´s tidigare meriter: Han hade startat ett Junior SM innan jag fick honom.
Meriter med mig: Vi har startat 2 junior dressyr SM tilsammans och våran bästa placering är förra årets 7de plats. 2008 ingick vi även i junior landslagstruppen.
Gör nu: Jag rider Kessy fortfarande men nu är han faktiskt (tyvärr) till salu, eftersom att jag känner att jag inte riktigt har tid för honom då jag har två andra tävlingshästar och skola att tänka på. Det känns lite jobbigt, men han har väldigt mycket kvar att ge och jag tror att det är bättre för honom att få chansen att lära upp en ny ryttare och där få all den uppmärksamhet och omsorg han verkligen förtjänar! Så om det är någon som söker, eller vet någon som söker, en ny ponnyhäst, så har jag världens bästa till salu i stallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar