söndag 29 mars 2009

Start för denna lilla blogg.

Hej.

Jaha, nu startas en ny blogg, som verkligen kan bli en i mängden.. Jag vet inte i skrivandets stund om den kommer att bli ett dugg intressant, är inte direkt nåt proffs på att skriva och uttrycka mig begripligt. Men du får helt enkelt avgöra om du vill ödsla några minuter av det liv på att läsa det som kommer stå här.
Lite info om denna blogg; Kan ju börja med och erkänna att jag varit en "motståndare" till att börja blogga om mitt liv, har tänkt vem är intresserad av vad jag gör? Men har nu fått frågan om jag inte kan börja blogga och berätta om min uppladdning inför SM som går av stapeln den 12-14/6 hos Eskilstunaortens Ryttarförening. Och tänkte när frågan dök upp jaha, nån kanske är intresserad av en del i mitt liv?! Så varför inte börja blogga? Jag skriver redan allt det som kommer stå här i en liten bok, som finns på mitt nattduksbord, varje kväll innan jag somnar. För jag tror nämligen att den bästa uppladdningen inför en viktig tävling är att noga reflektera över med- och motgångar, helst då i skriftlig form.
So what a hell, nu är Sanna också nere i bloggträsket och kravlar.

Som ni kanske förstår så kommer denna blogg att handla om mina pållar och min uppladdning, träning och tävling inför SM 2099.

Jag har gjort 7 stycken SM starter under de senaste 4 åren, på 4 stycken olika hästar.
År 2005 startade jag b-ponnyn Tornado och c-ponnyn Djufwanäs Benjamin.
År 2006 startade jag c-ponnyn Djufwanäs Benjamin.
År 2007 startade jag c-ponnyn Djufwanäs Benjamin och junior hästen Kessys Derano.
År 2008 startade jag junior hästarna Kessys Derano och Mistral.
Min bästa placering är hittills en 7de plats med Kessys Derano år 2008.

Nu, idag, är det exakt 75 dygn kvar till SM 2009. Nedräkningen och uppladdningen börjar på allvar.

1 kommentar:

  1. Från Undrande..... Sanna känns som att det är en jävla tur att du har andra att skylla på för din, snällt sagt dåliga ridning, men jag vet inte om det är bara jag som ser att du KAN helt enkelt inte rida, du verkar vara en toppen tjej som har så många tutti nutti vänner bakom dig (inget fel med det), men rida kan du inte. Visst det gick sådär på EM (undrar hur mycket Matias ridit honom innan) och rider du en Regional på hemma plan får du bra betalt, men sen då, tror inte det spelar någon roll vilka hästar pappa köper åt dig, har man inte ridning i sig så har man inte. Sen skriver du att du ska ha hästar hos er för inridning, men va fan Sanna, hur ska det fungera, du kan inte rida dina egna ens, hur ska du då ta in ännu fler hästar. Tyvärr får man intrycket av "stackars lilla rikemans flicka som vill men inte kan", klen tröst kanske, du är inte den första, och förmodligen inte den sista. Något man inte kan ta ifrån dig är att du var väldigt söt till balen, din kille måste varit tuppen, skit snyggt hår... Smurf

    SvaraRadera