fredag 23 oktober 2009

Mistral.

Redovisningen av mina hästar fortsätter sakta men säkert och nu är det Mistrals tur.

Namn: Mistral
Född: 1994
e: Balzflug u: Imka ue: Bentley
Födelseland: Holland
Ras: KWPN, Holländsk Halvblod
Kön: Valack
Mankhöjd: 168 cm
Smeknamn: Kallas mest Mistral, annars Misse-Nisse
När fick jag honom: Jag var 16 år när jag fick honom, men han var skadad första halvåret och kunde då inte ridas överhuvudtaget.
Om Mistral: Mistral är en riktigt snygging, stor fux med fyra perfekta, vita strumpor, en bred vit bläs och en unik vit fläck på under magen. Han är verkligen unik, jag har aldrig ridit en häst som han och kommer nog aldrig att göra det igen heller. Han är riktigt duktig i dressyr och passagen och piaffen är hans ess i rockärmen - han kan hålla på hur länge som helst, i år om det skulle behövas. Han gör det inte bara gärna utan också riktigt, riktigt bra! Mistral älskar att showa och går aldrig miste om ett tillfälle att stå i centrum om han så behöver vända ut och in på sig själv för att lyckas.
Mistral är även en väldigt social och nyfiken häst som stoppar det mesta i munnen för en smakbit, hans favorit godis är bananer - gärna med skalen på.

Mistral´s tidigare meriter: När jag fick honom hade han redan gjort massor i sitt liv, han och hans ryttare Jacqueline van Grunsven hade starta internationell Grand Prix under flera år och som bäst placerat sig som 6a i Holländska mästerskapen. Han hade även varit Anky van Grunsvens clinic häst flertalet gånger, mycket för att han som sagt verkligen älskar uppmärksamheten.
Meriter med mig: Vi har starta två junior dressyr SM, tror att vi som bäst placerade oss på 15de plats.
Gör nu: Just nu bor Mistral hos Mattias i Skåne och ska till helgen som kommer (30/10-1/11 -09) tillsammans med Mattias starta Grand Prix i Helsingborg Mistral är till salu nu eftersom han och jag inte riktigt passar ihop och för att han mest vill Grand Prix och jag mest vill St George för tillfället. Jag gör honom inte rättvisa och jag hoppas att han nu blir såld till någon som kan matcha honom och visa upp vilken otroligt fin häst han är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar