tisdag 27 oktober 2009

"Träningsläger" i Lund.

Nu är vi nere i Lund, jag, pappa, Melvin och Perazzi. Som vanligt är det extremt mycket som pågår här på Hviderup. Och nu är det nog mer liv och rörelse än vanligt, stallen är överfulla och "mobila" boxar är uppbyggda överallt, vår lastbil står för två sovplatser. Inatt är det lilla Danny och Perazzi som har tillfällig sovplats i lastbilen, men det går bra för dom - lastbilens boxar "håller standard måtten" och de sover bara där, på dagarna står de i stallens boxar eller är ute i hagarna.

Träningen har under de två första dagarna gått bra, har dock bara ridit tre stycken hästar per dag men det har varit mycket att stå i ändå på något sätt..
Igår tränade jag och Melvin på galopp grejer från St George programmet och idag tränade vi på travdelen, gårdagens pass gick bäst. Han var väldigt trött idag och det är väl egentligen inte så konstigt med tanke på det hårda passet han gick igår och att han hela tiden måste hålla koll på alla hästar - vilket inte är lätt nu när det kryllar av fyrbeningar här på gården.
Jag har även ridigt Perazzi dessa två dagar, igår gick han super bra tränade mycket på rakriktning och att han ska vara helt liksidig, vilket är mycket jobb men när han väl är det går han såå bra! Idag gick han också bra, men han hade nog lite träningsvärk från igår tror jag.
Har även ridigt min lilla Danny idag och igår, det gick mycket bättre idag än vad det gjorde igår, men det beror nog mest på att vi får börja om med att lära känna varandra varje gång jag kommer ner hit. Det blir ju lite spänt och flertalet missförstånd. Men det är iaf väldigt roligt att rida honom, han har ju inte kommit så långt i utbildningen då han bara är tre än så länge, men han är precis min typ av häst - väldigt framåt och väldigt positiv! Det är bara att trycka på start knappen och sen springer han så längen bena bär, super trevlig liten häst!

Har även hunnit med att titta på alla super fina hästar och extremt duktiga ryttare som finns här nere, så inspirerande! :)

Mattias och Don Dorn, 2006.
Nu hade jag tänkt att sova snart, har gått och lagt mig lite väl sent (eller tidigt nästa dag) de senaste dagarna och det blir nog till att gå upp tidigt och träna imorgon med - roligt. :) Läste en söt barnkommentar i en tidning häromdan och det blir dagens citat;
"Idag ska jag gå och lägga mig idag och inte imorgon som jag gjorde igår."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar