måndag 12 oktober 2009

Vardagen känns bra.

Ridningen går ganska bra nu, de senaste dagarna har det känts finfint med mina pojkar. Melvin börjar gå bättre igen, det känns som om det kommer funka med den nya sadeln trots allt. Kessy går bättre än någonsin, tror han retas med mig bara för att han är till salu. Och lilla Perazzi verkar ha lärt sig alla lätt A grejer riktigt ordentligt nu, duktig kille det där.

Funderar på om jag ska starta i Helsingborg den 30/11 med Melvin, det är en St George där som känns lite lockande. Ska dit ner i vilket fall som helst - Mattias ska starta Mistral och Dorn i Grand Prix och Go Dutch i lilla rundan.
Det är även young rider SM där nere samma helg, så alla mina konkurrenter och tävlingskamrater är där nere - vilket ska bli väldigt kul att titta på dem för inspiration inför nästa år.
Vet som sagt inte än om jag ska tävla där nere själv, det är ju bra om det går bra med tanke på klassen och att de andra young riderna är där nere - hoppas ju på att platsa i young rider landslags truppen inför nästa år. Men om det går dåligt är det ju lite sämre - självklart - vet ju att vi kan St George grejerna men man måste ju visa det på tävling också.. Och han har ju inte gått riktigt bra den sista tiden, även fast jag tror att det är på väg att vända så kan det ju vara dumt att chansa ? Hm. Anmälningstiden går ut på onsdag så jag har tid att fundera lite mer.

Mattias och Don Dorn på bilden.
Hoppas även på att åka ner till Mattias på träning vecka 44 när jag har skollov, skulle vara riktigt kul - ska tjata lite på Mattias så att han fixar några boxar åt mina pållar. :)

4 kommentarer:

  1. Du är väl inte kvalad nationell St George med Melvin?

    SvaraRadera
  2. kan du inte berätta lite om nya hästen? =) Go Dutch.

    SvaraRadera
  3. Anonym; Ne, vi är inte kvalade men kan få dispens av landslagsledningen :)

    SvaraRadera
  4. Liza; Jo, vet ju inte så mycket om den själv om jag ska vara ärlig :P hehe Men det är en mörkbrun valack (kastrerad som 9 åring) är 10 nu och har gått lilla rundan internationellt i Holland :) Gissar på att han är typ 165 cm och han är gudomligt söt! Och nu ska Mattias starta den lilla rundan i Helsingborg mest för att se hur den beter sig på tävling och vad vi behöver träna på under vintern :)

    SvaraRadera