fredag 16 oktober 2009

Senaste dagarna i stallet.

Har haft mycket att göra de senaste dagarna, mycket stall och ganska mycket plugg faktiskt.

Nästan klart att det blir en veckas träning hos Mattias vecka 44a, hur kul som helst! Hälsa på våra hästar där nere och rida och träna massor, längtar!
Har dock bestämt mig för att inte tävla Melvin nu på ett tag, det känns inte 100 % bra och vi måste ge allt för att lyckas i de svåra klasser som vi närmar oss nu. Får se om det blir nån liten start innan jul, men vi siktar på att komma igång med tävlandet tidigt i vår istället. Hoppas och tror att detta är rätt beslut. :)
Så till Helsingborg åker jag som åskådare, hästskötare och hästägare vilket känns helt okej. :)

Mattias och Don Dorn.

De senaste dagarna har min far och stalledräng varit i Hälsingland och jagat, vilket betyder att jag har haft stallet helt själv. Men har inte varit helt ensam med allt ändå, när pappa är borta passar underbara Malin på att vikariera som stalldräng - extremt bra tycker jag. Hinner med att prata om typ allt under de timmarna - och eftersom vi inte är så snabba så är det väldigt många..
Några roliga saker som hänt de senaste dagarna är att Melvin i onsdags hade ett litet sår i kronranden på ena frambenet (vilket inte är roligt men vänta till ni får höra resten), när jag satte mig ner framför honom för att titta närmare på det lyfte han mig i håret - hade håret uppsatt i en tofs som han vägrade släppa - det gjorde extremt ont men kunde inte sluta skratta. Kan tänka mig att detta är en såndär sak som är mycket roligare när man verkligen var med om det, men försök att föreställ er; Melvin som står med huvudet upp mot taket med mitt hår i munnen, jag som skrattar och skriker aj flaxande med armarna och Malin som hoppar runt och skriker "Melvin släpp, Melvin.." Oförglömligt.
Igår hände något annat kul, Malin och jag bestämde oss för att tvätta den extremt smutsiga "Per-Axel" och när vi håller på och försöker skrubba honom ren med massor av vatten och löddrigt hästshampoo (och självklart är vi båda två är lika blöta och löddriga som hästen) hoppar en dum stallkatt upp i vår fika korg, jag lyfter bort katten och kastar ut den ur stallet. På något oförklarligt sätt lyckas denne tjuv smyga sig in igen och upp i korgen och innan vi vet ordet av springer den förbi med vår bullpåse (som var lika stor som katten själv) i munnen, detta med Malin och mig jagandes efter med svampar och massor av löder.. När vi äntligen hittar kattskrället och vår bullpåse fanns det tre bullar av tio kvar och dessa tre var inte ens hela längre.
Har haft en rolig vecka i vilket fall som helst, ibland behövs det inte mycket för att pigga upp vardagen.

På tisdag är det träning för Annica, lagledaren för landslaget som gäller, det ska bli väldigt kul! :)

4 kommentarer:

  1. Haha, kattstackarn var nog inte så glad efteråt. Den lär ha haft skapligt ont i magen ;)

    SvaraRadera
  2. Har köpt boken spänst och harmoni i ryttarens sits. Där rider Pether Markne Melvin C är det din din Melvin? Och köpte du han av dem? :D
    /Nyfiken person..

    SvaraRadera
  3. Liza; Hehe ja det har du nog rätt i :P

    SvaraRadera
  4. Anonym; Okej, jo det är min Melvin :) Köpte honom inte av Per och Pether, utan av deras elev Juliette - men Melvin var uppstallad hos dom. :)
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera