torsdag 9 juli 2009

Dagens händelser och lite info om nästa vecka.

Imorse var Rådberg, "vår" veterinär ute och gjorde en hälsokoll - typ veterinär besiktning - på Melvin, måste göra det för landslaget ungefär 4 veckor innan EM. Det gick bra, i ös regnet, han var ren på alla böjproven och fick bra "betyg" på den allmänna hälso statusen.

Det blev inte lika dåligt väder idag som jag i gårdagens inlägg befarade, så jag red mina två hingstar vilket gick bra. De fick båda gå lugn dressyr och Melvin var helt otroligt fin - jätte mjuk och arbetsvillig.. Roligt att rida då! Perazzi fick bara ta en promenad idag, han har gått ganska hårt i några dagar och det är viktigt att han fortfarande får tycka att arbetet är roligt, är lite rädd att han ska tröttna.

Mamma och jag ska till Falsterbo nästa vecka, ska bli hur kul som helst!
Ska även träna för Liane på tisdag med Melvin och Perazzi.
Och förhoppningsvis kommer Mattias upp hit för träningar nästa måndag och tisdag!

Ska lägga till att jag den närmaste tiden ska göra den här bloggen kanske lite intressantare med en presentation av mina hästar (har ju berättat lite om Mistral och Melvin förut) men nu tänkte jag, efter efterfrågan, berätta om allihop. Tar dom i ordningen de är köpta, så jag kommer börja med lilla Totte. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar