fredag 24 juli 2009

Fortsättning från igår, utvärdering från idag.

Ska börja med en fortsättning av det förra inlägget här i bloggen, utlovade ju där lite bilder när datorn fungerade igen - vilket den gör nu.

Börjar med en bild från Falsterbo och "hästens cup", Mistralen deltog ju som tidigare nämnt där med Daniel Zetterman på ryggen. Väldigt duktiga pojkar och en bildkommentar anser jag kan vara snygging (och då syftar jag inte bara på en utav dom)...
Mistral gillade iaf att "tävla" på de stora banorna igen och trivdes som fisken i vattnet under publikens jubel vid minsta antydan till passage!

Sen utlovade jag ju också en bild på min lilla hundvalp som heter Pondus. Han bor för tillfället hos Mattias och Jessica och med hans underbara mamma Alice. Sen jag träffade henne för första gången, typ 4 år sedan, så har jag tjatat på Mattias om att de måste ta valpar och att jag MÅSTE få en utav dom! Och nu finns det äntligen fem små valpar på Hviderup och det bästa av allt - en utav godingarna är min! (Den sötaste också - enligt mig iaf!)
Så nu när vi kommer hem från EM om typ 2,5 vecka så ska den lilla krabaten följa med hela vägen upp till Eskilstuna. Längtar!
Lilla Pondus är iaf för er som är intresserade en blandning mellan australiensisk terrier och jack russell, men han ser ut som en mycket liten rottweiler, som ni kanske ser. :)
Han är även väldigt busig, när vi var och hälsade på lekte han med alla sina syskon tills de stupade av utmattning - alla utom han förstås. Så matte kanske får några tuffa första veckor - men är det värt!
Idag red jag mina tre pållar, Perazzi och jag var nere och lekte lite på gräsbana han tycker verkligen att det är kul att få göra något som liknar att "galoppera fritt".. Lite bra omväxling från dressyr i ridhuset. :)
Kessy fick också ridas nere på gräset, härligt i solen och de svalkande vindarna, men han fick gå dressyr där - men ganska lugn dressyr dock.. Bara massor med lösgörande arbete, mycket galopp blev det och lill prinsen var väldigt svettig när vi var klara.
Melvin fick också gå lugn dressyr, men han får hålla sig i ridhuset tills vidare, vill inte att han eller jag ska göra sig illa nu så här tätt inpå EM.. Han tycker också mest att det är jobbigt att vara nere på gräsbanan, Vilstas ridskolehästar går i en stor hage precis brevid och han måste ju hålla koll på dom och snacka lite hela tiden - blir inte mycket till arbete med den koncentrationen.
Imorgon kommer det en tjej som heter Anna och ska provrida lilla Kessy, spännande! :)

4 kommentarer: