måndag 6 juli 2009

De senaste dagarna - stalldagar.

I förrgår städade vi stallet, vilket gick mycket fortare än vad jag trodde att det skulle göra - det blev iaf mycket rent och fint! Jag red inget den dagen dock, fortfarande ont i kroppen (speciellt i fingret) men hästarna var, pga att stallet var genomblött, ute i hagarna och värmen väldigt länge - så de verkade ganska trötta ändå..

Igår började målandet av stallet, det blir väldigt fint. Red Melvin igår - lugn dressyr vilket gick bra men han var dock väldigt hingstig av någon anledning.. Kessy och Perazzi fick nöja sig med lång utevistelse och promenader

Idag fortsatte målandet, vilket nästan är klart nu, sen red jag Perazzi dressyr och Kessy husmorsgymnastik och tog en promenad med Melvin. Det gick bra med allihopa och fingret känns ganska okej nu. :)

Imorgon ska jag måla färdigt i stallet och sen satsar jag på att rida alla mina 3 pållar, vilket jag inte gjort nu på några dagar..

Planeringen inför EM har börjat - spännande! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar