onsdag 1 juli 2009

Sammanfattning Nordic/Baltic Campionship.

Igår åkte vi hem från Skåne, kom hem sent och jag var för trött för att orka skriva här då - men det ska jag försöka att fixa till nu..

Skrev ju sist i lördags - då om de första tävlingsdagarna i Danmark. Senare samma dag red jag Melvin lite halv lugn dressyr, vilket gick bra.
På söndagen var det dags för finalen och küren på NM -09, det gick bra för mig och Melvin - vi fick till en bra ritt, med små missar men inget stort direkt poäng avdragande tror jag.. Vi fick iaf 72,74 % och kom 2a, vilket betyder att vi fick en till silver medalj med oss hem i bagaget! :D

(Men bara för att förtydliga - man kan inte riktigt säga att jag och Melvin tog inviduellt NM silver, för det delades ju ut dubbla medaljer inviduellt - så vi fick en av två silver medaljer. Kanske kan säga att vi blev en utav två totala silver medaljörer under NM 2009. Eller att vi tog silvret i küren under NM 2009.)

Är iaf väldigt nöjd med vår helg i Danmark, en lag silver medalj och en inviduell silver medalj - inte illa anser jag!

Nu hoppas vi på att få åka med till EM i augusti!

2 kommentarer:

  1. Stina Burström2 juli 2009 kl. 16:25

    GRATTIS!! Det är ju hur bra som helst, du har ju inte haft honom så länge. Tycker att du har gjort en super insats och att du jätteduktig! Ni förtjänar en plats till EM, håller en tumme för er:)
    Kram/Stina

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej, jag har ju inte det - men vi passar som handen i handsken. Tack igen! :) Kram / Sanna

    SvaraRadera