onsdag 8 juli 2009

Funderingar - stall, ridning och EM.

Nu är målningen av stallet klart, äntligen vill jag säga.. De senaste dagarna har jag bara en kommentar till; "Nu är det inte kul längre.."
Fast det är väldigt fint nu! :)

Har ridigt mina tre pållar både igår och idag, igår fick Perazzi gå dressyr vilket gick väldigt bra, Melvin och Kessy fick gå husmorsgymnastik. Idag red jag Melvin lugn dressyr med mycket övergångar, Kessy fick gå ett riktigt dressyrpass vilket gick jätte bra -han var så duktig. Perazzi däremot hade jag tänkt att rida väldigt lugnt, men han var på riktigt dåligt humör och bråkade för minsta lilla, så även han fick gå ganska hårt.. Känns viktigt att "vinna" han trotsiga fighter, även fast de inte är så många.

Får se hur det blir med ridningen imorgon, det ska ju bli typ storm ute så vet inte om jag ska våga rida.. Får inte riskera att jag och åtminstone Melvin gör sig illa nu när EM närmar sig med stormsteg.Längtar!

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att få följa dig och din uppladdning! Jag skulle gärna se en bild på dina hästar och en liten presentation av "egenskaper", styrkor/svagheter etc. Har inte riktigt koll på vilka dina hästar är nämligen.... Och om du ändå håller på med kameran så ta gärna kort på ditt nymålade stall! Alltid kul att se hur andra "bor". :-) Lycka till med uppladdningen!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag försöka fixa :) Tack!

    SvaraRadera