torsdag 4 februari 2010

Jobbig dag, men träningar imorgon!

Idag har jag varit sjuk, väldigt sjuk imorse till och med - nån typ av vinter kräksjuka.. Men mår bra nu, det är bra!
Var iaf i stallet för några timmar sen, aldrig så kul när man inte mår så bra, då känns det bara som ett måste.. menmen.. När jag hade ridit den sista för kvällen mådde jag iaf lite bättre :)

Pållarna fick ta det lugnt idag, dels för att ryttaren inte mådde toppen och dels för att det blir hård träning imorgon!

Dutch var väldigt spänd inne i ridhuset idag, han har ju varit lite spänd där inne jämt - mest pga att det första dagen jag red honom därinne stog två älgar och frustade utanför.. Han är en ganska spänd herre, så har nu bestämt att byta ut hans kraftfoder. Han äter just nu ett müsli foder med ca 20 % havre i, ganska energirikt i övrigt också, men nu får han nog byta till ett havrefritt foder som kanske kan lugna ner hans lite hysteriska hjärna.. Hoppas på att det hjälper, gillar hans galna sida men det blir lite svårt att rida dressyr när han flippar ur för att han hör spöken..

Imorgon ska Melvin, Dutch och jag till Liane i Nyköping och träna. Vi åker vid 12 och kommer nog hem vid typ 18, detta för två timmars träning.. Lång dag.. Tur att mina snälla föräldrar alltid ställer upp och skjutsar! Tack mamma och pappa!

2 kommentarer:

  1. Lycka till på träningen! =)

    SvaraRadera
  2. Sofie; Tacktack! blev ingen träning dock :( men som sagt tack ändå! /Sanna Nilsson

    SvaraRadera