onsdag 17 februari 2010

Klippdag.

Fortfarande sjuk, men mår bättre idag än igår - framförallt nu när jag sitter still. Hurra för det! Är nog påväg att bli frisk nu, men tror oxå att mitt välmående beror på alla mediciner jag knaprar och klunkar i mig.. Jag är just nu kär i mitt penicillin, eller kär kanske är fel ord - besatt och beroende av kanske beskriver det bättre, i vilket fall som helst så är det en stark känsla som ni förstår..
Me like min medicin och mina hästar.

Idag har jag klippt/rakat Marwin, det gick bra - han är ju så snäll och duktig! Tror dock att han tyckte att det var lite tråkigt och tog lite för lång tid.. Efter ett tag så sysselsatte han sig med att välta skottkäran, som jag ställt framför honom full med hö.. Han välte den = hö över hela golvet, jag ställde upp den och la tillbaka allt hö, han välte, jag ställde upp, osv.. Första gången; - Men Marwin, så får man väl inte göra!? Femte gången; - Men vafan Marwin, skärp dig nu! Tolfte gången; - Gaah.. GE DIG MARWIN! Nitonde gången; - suck.. Ni som nu anser att "du skulle inte ställt upp skottkäran igen" svarar jag bara med att det var värre när den låg på golvet med allt hö utspritt, för då försökte hästen äta höt direkt från golvet vilket han inte nådde ner till då han satt fast i kedjorna - då kämpade han, vände och vred på sig och försökte gå ner på knä för att nå den älskade maten.. Detta gjorde det omöjligt att klippa, varje gång jag ställde upp skottkäran fick jag iaf några minuters klipptid då Marwin smaskade hö innan han kom på att han skulle välta den igen. En annan irriterande sak är att hästen är så kramig och gosig! Jag vet, det låter underbart! Vilket det är oxå, älskar honom för det! Men..när man försöker klippa och han står och lindar sig runt en med sina meterlånga ben och överrörliga hals - samtidigt som han försöker äta upp klippmaskinen..ja då..efter sisådär en halvtimme, blir det mest irriterande. Jag lovar.
Men i det stora hela tyckte jag att lillemannen var duktig, han är ju bara 5 år och han dumma sig inte (sparka eller så) en enda gång. :)
Nu ser han iaf lite snyggare ut och vi väntar med spänning på Mattias dom imorgon! Första gången han träffar "lilla" Marwin.

Idag har jag även joggat Melvin och Dutch, lugnt på båda. Detta dels för att de ska tränas hårt i två dagar, men dels för att ryttarn hade lite jobbigt att andas när hon ansträngde sig.. (det sistnämnda låter ju inte så lovande för träningen, men det är ju ett helt dygn kvar tills dess och med mitt speed tillfrisknande löser det sig säkert! Positiva Sanna.)

Melvin har fått ett nytt pannband till sitt kandar som jag tycker är väldigt fint (bild här nedanför). Har även köpt ett nytt träns till Marwin med glitter pannband. Och snart ska även Dutch få lite glitter och glamour i ansiktet, tänker beställa ett nytt pannband till hans kandar - har dock inte riktigt bestämmt mig för vilket än.. Jag tror att pållarna gillar att glittra och vara snygga. Tror inte dom tänker "Åh..jag vill verkligen ha ett sånt där pannband.." Men jag tror att de gillar att vara tillfixade och ompysslade. Melvin ser det som en själklarhet att vara snygg och ha allas blickar på sig, så att ha ett glittrigt pannband är nåt han förväntar sig. Marwin däremot, ser så stolt ut när jag tränsar med det nya snygga tränset, precis som han tänker "nu ser jag ut som mina stora, häftiga dressyrstjärne brorsor! Coolt!" Undrar hur Dutch reagerar, troligen något blygt typ "Blev jag fin nu matte? Jag känner mig fin." De är så olika, så personliga! Man kan verkligen lära känna dom precis som med en människa!

Imorgon kommer som sagt Mattias till E-tuna! Underbart!
Ska nog försöka släpa med honom till Lista imorgon, få se vad han tycker om mitt nya hem! :)

Det var nåt mer jag skulle skriva och berätta om här hade jag tänkt, men nu har jag glömt vad det var.. Hm.. om det är var nåt viktigt så skriver jag väl det nån annan gång. Men det här blev ett ganska långt inlägg ändå.. om det är någon som orkat läsa ända hit ner så..Hej!
Avslutar dagen med en super fin bild! :)

4 kommentarer:

  1. Fint pannband!hoppas träningen för Mattias går super!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på dig och Melvin! Kramar mickis

    SvaraRadera
  3. Vacker bild på dej och Melvin :)

    SvaraRadera
  4. Sofie; Tack så mycket!
    Mickis; Tack! Kram
    Pia; Håller med, Tack!
    /Sanna

    SvaraRadera