söndag 14 februari 2010

Sjuk på alla hjärtans dag.

Jag är sjuk. Förkyld och hes. Hatar det.

Igår fick hästarna vila helt, kunde knappt röra mig utan att dö av en hostattack.. De verkade inte helt ogilla att få vila i boxen, fick nästan dra med dom på en kort promenad var.. Stjärnorna var nog fortfarande trötta efter träningarna i onsdags och torsdags
Åkte dock förbi Lista bygget en snabbis igår - det var det roliga den lördagen -, det händer så mycket nu - allt går så fort! Nu är alla fönster på plats och nästan alla tegelväggar i stallet uppmurade, det blir riktigt fint kan jag lova! :D

Idag red jag, egentligen mår jag inte så mycket bättre än igår..men vad ska man göra, har man tävlingshästar så måste dom ridas för att inte knapra sig ut ur stallet.. Melvin stog och hoppa på stället i boxen.. Kände verkligen inte för att sätta foten i stigbygeln, när man är sjuk blir man så seg, befarar alltid att jag ska ramla av när jag är sjuk - känns som om jag inte ska hänga med i hästarnas cp-ryck.. Så idag funderade jag länge på vad som var säkrast; att rida i ridhuset med snöras från taket eller ute (brukar ju inte rida utomhus, saknar verkligen väggarna som håller lite ordning på hästarna) i den tunga snön där pållen troligtvis skulle bli trött ganska fort.. Bestämde mig iaf efter ett tag och tog med Melvin ner till "gräsbanan" som självklart är täckt av massa snö (typ 70 cm djupt) han var inte riktigt lika chockad som i torsdags över att matte tog med honom ut och började ridpasset med lite bus och bråk. Men efter typ 10 minuter i den djupa snön var han trött och gjorde mer eller mindre precis som jag sa åt honom! Skönt, framförallt idag när jag inte mådde så bra!
Vågade inte ta ut Dutch dock, han har ju varken brodd eller snösulor.. Så han fick gå ett snabbt joggingpass inne i ridhuset, med massa bommull i öronen - i hopp om att han inte skulle lägga märke till snöraset - vilket han självklart gjorde ändå.. Men tyckte faktiskt att han klarade ljuden lite bättre än vanligt med nedsatt hörsel, så det lär gå åt en hel del bommull innan sommaren är här! Ska även svänga förbi Bidermans imorgon och köpa en huva till honom, då syns inte bomullstussarna plus att även huvan dämpar de läskiga ljuden!

Idag hade vi även tävlingsmöte på Ekeby, det gick bra. Var inte så många ERFare där, men det verkade som om vi fick ihop några lag iaf.. Jag är reserv till Div 1 och Div 3, vill inte ingå i något lag då jag har så mycket "egna" tävlingar och inte vill boka upp helger för Div. tävlingar. Men kan kanske hoppa in och rida nån omgång om det blir kris.. :)
Fick under mötet bilderna från i torsdags av Liza, de är super fina!!! Duktig hon är!! Tack än en gång snälla Liza!!!

Nu ska jag sova och bli frisk, först bara dregla lite mer över min fina häst här på bilden ovan ;) GodNatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar