måndag 8 februari 2010

Lycklig dag.

Japp, idag har jag varit väldigt glad (när jag skriver det såhär låter det som om detta är något mycket ovanligt, vilket inte är fallet - jag är oftast glad.. men dagen har varit speciell!) Igår flyttade Totte "hem" igen för en vecka när hans lilla ryttare Agnes är på semester med sin familj. SÅ UNDERBAR LITEN HÄST! Har gosat med honom i flera timmar idag, plus att han står och pratar med en hela tiden när man är i stallet - så mysigt!! Älskar min lilla, mycket lilla, svarta vän obeskrivligt!

Idag flyttade Mistral till Haid-Bondergaard, han ska stå där för försäljning. Det känns verkligen jätte bra, Rasmus och Charlotte är väldigt duktiga på att förmedla hästar och har mycket kontakter. Och Mattias har ju inte riktigt tid att engagera sig i försäljnings processen, så det var riktigt skönt när Rasmus erbjöd sig att hjälpa till! Hoppas att de hittar nån som passar med Misse-Nisse.
Deras hemsida; http://www.haid-bondergaard.se/

Idag var jag och min far och granskade stallet i Lista. Nu börjar allt falla på plats, typ hälften av fönstren var isatta och väggarna i stallet hade börjat murats upp - DET BLIR SÅÅÅÅ FINT!! Allt som finns i mitt huvud börjar nu visa sig i verkligheten, att kunna röra vid en liten bit av väggen inne i min sadelkammare var en underbar känsla! Älskar redan mitt stall och mitt nya hem!

Har ridit mina pållar idag, husmorgymnastig med mycket mjukgörande övningar.. Det gick bra, de var lite spända dock.. Kanske var mitt fel, säkert jag som var lite spänd vilket de självklart känner av direkt.. Och varför var jag spänd ? Jo, för att det är dags för snöras från ridhustaket snart igen, det hängde idag ner massa snö från takkanten (syns genom plastfönstren högst upp på långside väggarna). Hatar det där, alla hästarna blir väldigt rädda.. Vill inte att de eller jag ska skada oss inför tävlingssäsongen.. :/ Men än så länge står vi alla på benen och nu håller vi tummarna för att snön endast rasar på natten! :)

På onsdag-torsdag är det träning med Knytkalaset! Roligt!

2 kommentarer:

  1. skulle titta på mistral som du har till salu men han har inte blivit upplagd på
    haid bondergaard hemsida än!
    skulle vilja veta hur han rör sig och vilken prisklass du har tänkt dig.

    SvaraRadera
  2. Anonym; Det finns en film på Mistral på Mattias hemsida (http://www.mattiasdressyr.se/) under fliken "saluhästar". Pris diskuterar vi med seriöst intresserade spekulanter efter t.ex. provridning. :) M.V.H. /Sanna Nilsson

    SvaraRadera