fredag 12 februari 2010

Knytkalas och praktikdag.

I onsdags och torsdags var jag och stjärn-hästarna på Ericsberg och tränade med Knytkalaset. Väldigt roligt som vanligt, med extremt god mat och trevligt sällskap!
Själva ridningen gick bra, jag och Dutch har lite problem med kommunikationen och får just nu mest till missförstånd.. När det skiter sig så går det verkligen åt skogen, men när vi får till det och det går bra - så går det så jäävla bra alltså! Världsklass. Svårt bara, mycket mycket svårt! Visste inte ens att det fanns så svåra hästar och då jämför jag med Mistral liksom..! Helt sjukt hur känslig han är.. Men fin, väldigt fin! Hoppas att jag kan lära mig och rida honom så att jag gör honom rättvisa!
Melvin då, jo min Melvin går bra nu! Riktigt bra, så skönt att han är helt frisk, han är dock i dålig kondition än så länge, men som sagt frisk, pigg och glad till arbete! Skönt! Liane var positiv till hans stora förbättring sen sist, känns riktigt bra!
Tänka på själv; Rid Dutch i varje steg, lämna inget åt slumpen, låt honom inte gissa på vad som ska hända härnäst, utan var tydlig! Var inte rädd att göra fel, testa! Släpp efter på stången och rid mer på bridången, använd vikthjälperna.

Idag, en praktikdag för min del, har varit en sånhär dag där allt går fel, allt trasslar ihop sig och inget går som planerat.. Så mycket strul så jag vet inte ens var jag ska börja i berättandet av det.. så jag skiter i det helt och hållet.
Jag ska även lägga till att jag är grymt förkyld nu efter träningsdagarna.. Vilket ogillas skarpt.
Idag flyttade Totte hem till Agnes igen, de två sötnosarna verkade väldigt nöjda av att vara tillsammans igen - men jag och Benjamin kommer verkligen sakna Tottsson på Rölagg!
Men en rolig sak idag var att Liza kom ut och tog nya bilder till reportage (det jag skrev om för några veckor sen i inlägget "Besök,intervju och trasigt täcke"). Har sett några av dem på Facebook och de blev riktigt fina - så duktig fotograf alltså! Funderar på att göra en förstoring eller att måla av framförallt en av dem!!

Melvin och jag. (Fotograf; Liza Lind. Hoppas att hon inte har något emot att jag snott bilden och lägger upp den här - men det tror jag inte?!)

Nu ska jag ägna min fredagskväll åt att planera färgsättning i nya stallet! :)

4 kommentarer:

  1. Du får så gärna lägga upp bilder, bara roligt att du tycker om dem! :D DU behöver inte förstora om du inte vill, orginalen är 70x100 cm (enorma haha) och jag har dem sparade :)

    SvaraRadera
  2. Gud så fin bild! En sån där bild man blir glad av att titta på:)

    SvaraRadera
  3. Liza; Tack! hehe okej, kanon ju! Bara att fixa en jätte utskrift så blir det världens bästa tavla! ;P

    SvaraRadera
  4. Carina; Tack! Håller med om det, de blev super fina! :)

    SvaraRadera