tisdag 9 juni 2009

Träning idag och imorgon; stora SM förberedningar.

3.

Idag har jag varit och tränat med Perazzi för Liane i Nyköping, det gick bra vi fick väldigt många bra tips och små övningar att träna på.
Efter det hade Melvin tid hos hovslagaren på Strösholm, vilket också gick bra.

Red Mistral dressyr idag, vilket gick jätte dåligt. Han hade verkligen en dag då han visade sin värsta, galnaste och idiotiskaste sida.. Förstår mig inte på den där hästen. Det känns inte så roligt när det är så nära inpå SM, men jag är ändå inte orolig för att han kommer gå såhär dåligt de närmaste dagarna - han är ju å konstig så vi skulle kunna få till våran livs ritt redan imorgon igen..
Kessy fick gå ett lugnt dressyrpass idag, han gick tväremot Mistral bra och var riktigt duktig.
Melvin fick bara ta en promenad efter besöket på Strömsholm, försöker spara lite på honom nu - det är ju ganska mycket tävlingar på g och det är ju jobbigt för honom både fysiskt och mentalt.

Imorgon ska det byggas dressyrbanor på Vilsta, tror det var halv 6 imorgon kväll - alla är välkomna att hjälpa till kan jag lova! :P

2 kommentarer:

  1. Stort lycka till i helgen Sanna, håller tummarna! Hoppas Mistrar sköter sig :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja det hoppas jag med :)

    SvaraRadera