söndag 8 november 2009

Galen vecka.

Nu har vi varit hemma i en vecka igen, men det känns som en evighet - det har hänt massor av saker den senaste veckan, både bland hästarna och "i resten av mitt liv".
Bla har Perazzi slagit ut en halv tand som han iofs håller på att tappa ändå, inget farligt men han är ju svullen och ville ju absolut kontakta veterinär. Min underbara men extremt klantiga mormor ramlade häromdagen och bröt höftbenet och har opererats.. Det är också farsdag idag - vilket betyder present letande de senaste dagarna (vilket inte är så lätt till min pappa eftersom han inte önskar sig något, vi kom dock på att vi skulle köpa Kents nya skiva "Röd" till honom när den släpptes i torsdags, men då gick han dumt nog och köpte den till sig själv - det borde finnas en lag som förbjuder sådana handlingar.) Sen har jag även varit ute i Lista två gånger den här veckan, det händer mycket ute vid bygget nu och det är mycket som ska bestämmas. Har iaf gått på golvet i mitt stall nu (det finns inga väggar och inget tak) hur coolt är inte det!! :D I slutet av nästa vecka kommer nog väggarna vara uppsatta! yeey.

Sen har jag ju ridit en del också, som vanligt.. Melvin har gått ganska lugnt de senaste dagarna - idag red jag dock dressyr på honom med dressyrsadeln som stoppades om i torsdags så att den är mjukare nu, det gick ganska bra faktiskt - vi behöver fortfarande finslippa på alla grejer men idag gick det iaf att göra allt godkänt.
Perazzi har gått ganska lugnt nu, eftersom det här med tanden har gjort att han är lite öm i munnen och så - det var iofs inget dåligt att han har fått tagit det lite lugnare, han fick träna på massor av svåra saker förra veckan så han har nog mycket att smälta.
Kessy har fått gått mycket dressyr den här veckan, han måste ju hållas i topp form nu när han snart ska säljas, plus att jag vill rida så mycket som möjligt på min prins nu!(känslomässigt svårt att sälja honom) Allt går så bra, han är så duktig - gör t.o.m. byten i varje nu!! :D

Har hört från flera pålitliga källor att min nya stjärna skötte sig exemplariskt på Galashowen på Flyinge i onsdags, det känns ju bra! :)

Go Dutch och Mattias.

På tisdag och onsdag är det träningar med Knytkalaset på Brolöten, det ska bli jätte kul! Och nästa måndag-tisdag kommer Mattias upp från Skåne, underbart! Längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar