fredag 13 november 2009

Knytkalaset dag nr 2 med Kessy.

I onsdags var det Knytkalaset träning på Brolöten, då tiderna ändrades ganska sent var det lättare att Juliette kom och hälsade på oss på Rölagg innan vi åkte hemifrån.. Hon red Melvin ett litet tag och kollade hans allmänna välmående och kom med slutsatsen att han beter sig och ser ut som han gjorde sist han hade väldigt ont i magen. Så nu kommer Rådberg (vår veterinär) i början av nästa vecka och undersöker honom och i veckan därpå åker vi till Arphus där Melvin ska bli undersökt av Julietts veterinär som behandlade honom då han hade problem med magen sist.. Vi tror (efter mycket tjattrande) att han fick i sig bakterier under de varma EM veckorna antingen genom dåligt hö eller att han åt gräs och jord då boxarna var uppställda på en gräsplan och att detta lett till typ magkatarr då han har en känslig mage.. Det ska bli spännande och se om vi har rätt, inte för att jag vill att min stjärna ska ha ont i magen - självklart! Men det skulle ändå vara skönt att få ett svar på varför det inte gått bra den senaste tiden, speciellt ett svar som går att behandla och medicinera bort!
Eftersom Melvin redan ridits på morgonen och inte är speciellt pigg för att tränas för tillfället fick Kessy göra "comeback" och åka med över till Brolöten. Det är typ ett år sedan han var ute och reste sist.. Han var så duktig trots att han var lite spänd så gick han kanon bra, Liane var jätte impad !! Underbara travökningar, säkra välbalanserad skolor, perfekta bytesserier och till och med byten i varje! Älskar den lilla hästen!

Fick min nya Knytkalaset jacka i onsdags - egentligen är den inte helt ny, utan Minna Telde hade använt den några gånger och jag önskar nu (då den inte var ny tvättad) att några "Minna-dressyrstjärne-loppor" klättrar över på mig! Tänkte iaf säga att jackan är jätte fin, Tack så mycket Knytkalset-ledningen och -sponsorer!!

Har ridit mina pållar ganska lugnt idag och igår.. Melvin och Perazzi är ju inte helt fysiskt fräscha och Kessy gick ju ganska hårt i onsdags.
Förstår inte riktigt hur det kan vara så att det ibland är hur lugnt som helst i stallet och ibland får jag stressa järnet samtidigt som jag har dåligt samvete för att jag inte hinner med att rida och träna så mycket som jag skulle vilja och behöva. Varför ser pållarna till att bli sjuka tillsammans jämt..varför ska de bli sjuka överhuvudtaget?

Är iaf extremt nöjd med min lilla ponnyhingst och våra år tillsammans!!
han är fortfarande till salu, bara så att ni vet

4 kommentarer:

  1. Varför ska du inte ha kvar han? :)

    SvaraRadera
  2. Anonym; Den frågan ställer jag mig själv också, men man måste ju sälja av hästar nån gång ibland för att ha råd och tid för nya.. Plus att om jag ska sälja honom så är det rätt tid nu, han börjar bli till åren och jag ska kliva upp ett snäpp i tävlingsklasserna.. :)/Sanna

    SvaraRadera
  3. Vilket märke har du på din frack?

    SvaraRadera
  4. Anonym; Har en blå Anky frack och en svart Kentucky frack. På bilden högst upp på sidan har jag Anky fracken på mig. :) /Sanna Nilsson

    SvaraRadera