onsdag 4 november 2009

Träningslägret avslutat och vi är hemma igen.

Sista träningsdagen nere i Lund var helt okej, väldigt mycket som skulle göras på väldigt kort tid dock, red mina hästar tidigt på morgonen. Åkte sedan till Helsingborg för att titta när Mattias startade Dutch och Dorn, för att på eftermiddagen fortsätta hela vägen hem till E-tuna.
På tävlingen gick det sådär för Mattias, hade massor av missar med Dutch då han fick tungan mellan betten och Dorn var ganska spänd - vilket självklart drog ner poängen.. :/ menmen, de kommer igen.
Vill passa på att gratta Sara Henrietta, Johanna, Sanna och Elisabeth som alla gjorde mycket bra ifrån sig under helgen!

När vi kom hem igenhar hästarna tagit det ganska lugnt, men idag (onsdag) var jag och Melvin och tränade med ERF:s div 1 och 3 lag på Ostra gård, ett nybyggt stall och ridhus - som verkligen var super fint! vi tränade för Pia Fäldt, det var ett bra träningspass - hon hade många bra tips. Men det gick riktigt, riktigt dåligt för Melvin och mig, alltså riktigt pinsamt dåligt - tror fortfarande att det är pga sadeln, han känns inte alls bra så fort han gått med den några dagar och förra veckan red jag ju massor i den.. Nu ska Jimmy stoppa om den så att den blir mjukare, hoppas att det hjälper. Ska även försöka få tag på Monica imorgon så att hon kanske kan komma och behandla honom snart.

Idag red Mattias Dorn på Galashowen som hölls på Flyinge, även Dutch var med och visade upp sig men med en finsk ryttare på ryggen. Hade verkligen velat vara där och tittat.. Menmen, har man skola så har man..

4 kommentarer:

  1. Hejsan :)
    Är ni ¨många i erat div. 3 lag?
    Mvh Erika Gustavsson

    SvaraRadera
  2. Hej :)
    Jag tror att de var 7 st ekipage med i ERF:s Div 3 lag för storhästar och i ponnylaget var det nog 5 st ekipage, i våras. Men ERF brukar alltid stå med öppna armar för nya lagdeltagare. :)
    M.V.H /Sanna

    SvaraRadera
  3. Tack för ett svar :)
    Det var nämligen så att jag var med i ett div.3lag i våras (storhäst), men i finalen så var de bara jag som kom, så kände de att jag vill inte delta i mitt lag i år igen och därför såg jag att ni hade ett lag :) Man kanske skulle söka licens för eran klubb ist ^^ Få ta ett snack med mamma och se om vi kanske kan gör så, för då kanske man kan få chansen att vara med i erat lag :)
    Mvh Erika

    SvaraRadera
  4. Självklart! :)
    Okej, förstår att det kändes tråkigt.. :/ Gör så du, kan med säkerhet säga att du är mycket välkommen! Det får du absolut, det brukar stå info på ERF:s hemsida om möten för de som är intresserade att deltaga i lagen när det börjar närma sig lag-anmälningstidernas utgång. :)
    M.V.H. /Sanna

    SvaraRadera