onsdag 18 november 2009

Mattias träningar och lite övrig info..

I måndags kom Mattias upp till E-tuna och höll träningar, jätte kul - tyvärr hade jag bara två friska hästar att träna, vilket känns riktigt trist då han för en gång skull togs sig tid och pallrade sig hit upp.
Tränade Kessy och Perazzi och båda gick bra, Perazzi var lite strulig i munnen men det beror nog bara på att han är lite besvärad av sin halva tand.. Kessy däremot går som en klocka, gör byten i varje riktigt bra nu!

I tisdags tränade jag också för Mattias innan han åkte hemåt, men denna gång på vilsta, lite lyxigt med ett så stort och varmt ridhus! Båda gick bra även denna gång, tränade mycket byten och piruetter med Kessy och skolor plus lite tramp med Perazzi. Tror han kan lära sig det här med "piff och puff" som Liane säger, han har ganska lätt för det då han har så bra takt i traven och Mattias är positiv till det hela! Han var dock lite trött på slutet när vi tränade det så han hade inte speciellt höga knän, men har ändå en bra känsla - han är intresserad av att lära sig! Duktiga hästar jag har!

I måndags var Rådberg ute och undersökte Melvin, han gissade också på magkatarr eller magsår så nu har min stjärna fått medecin så om det är något av detta som varit fel på honom så kommer han vara bättre redan nästa vecka.. Hoppas på det!

Idag har mina hästar fått gått lugnt, Melvin pga att han är sjuk, Perazzi och Kessy för att de och jag är väldigt trötta efter träningarna. Det är träningsvärk som gäller för hela slanten idag, hatkärlek till den känslan - det är både extremt skönt och otroligt smärtsamt på samma gång.. skumt det där.

Imorgon ska Perazzi till tandläkaren och ta ut den halva tanden som stör honom, det blir nog bra hoppas jag! :)

2 kommentarer:

  1. Träningsvärken är väl ett bevis på att man gjort något vettigt, så därför är träningsvärk en bra känsla ;) Jag gillar att inte kunna röra mig, haha.

    SvaraRadera
  2. Jenna; Haha, du har så rätt! ;) /Sanna

    SvaraRadera