söndag 8 november 2009

Perazzi DS.

Redovisningen av mina hästar fortsätter nu med min första unghäst.

Namn: Perazzi DS
Född: 2005
e: Prince Thatch xx u: Doratha ue: Donnerhall
Födelseland: Tyskland, men kom till Sverige som föl.
Ras: Hannoveraner
Kön: Valack
Mankhöjd: ca 166 cm
Smeknamn: Perazzi, Per-Axel, Råttan, Paparazzi
När fick jag honom: Jag fick Perazzi sommaren -08.
Om Perazzi: Perazzi är en väldigt självkär, lite arrogant men väldigt talangfull häst. Han är verkligen genom snäll och skulle kunna bära runt på vilken ryttare som helst på ett säkert sätt. Han älskar att få visa upp sig antingen på träningar eller tävlingar, men har ett extremt humör - det finns mycket i skallen på honom så att säga.. Ena dagen vill han arbeta och nästa dag vill han absolut inte och de sistnämnda dagarna (vilket dock inte är så ofta) har man som ryttare verkligen inget att säga till om, han är då envis som en åsna - säger jag höger säger han garanterat vänster. Perazzi har tre mycket fina gångarter, med ett stort, extremt stort plus för skritten. Perazzi är hur glupsk som helst och han äter upp allt han får tag i, men skumt nog så hatar han sockerbitar. :S Han älskar dock att leka med sin boll som han har upphängd i sin box. Jag tror att Perazzi kommer att gå långt, han har som sagt tonvis med talang för dressyr och han älskar att tävla, jag anser att detta låter som ett bra recept när man vill få fram en framtida dressyrstjärna.

Perazzi´s tidigare meriter: När jag köpte Perazzi var han nästan precis inriden och hade därför inga meriter i bagaget överhuvudtaget.
Meriter med mig: Vi har som bäst vunnit Lätt B:2 på 72 %.
Gör nu: Jag tränar/utbildar Perazzi mot de högsta klasserna inom dressyr och han är nu startklar för Lätt A. Vårt närmaste mål är att kvala till 5-års klasserna i Falsterbo 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar