tisdag 24 november 2009

Konstigt lugnt, men mycket ändå.

Det känns som om det är ganska lugnt just nu, vet inte om det har med att göra att det känns så tomt utan kommande tävlingar eller om det bara har med att hästarna och jag har varit småsjuka att göra.. I vilket fall som helst så känns det som om det varit ganska lugnt - så är känslan, men om när jag börjar tänka efter så har det, är det och kommer inte att vara så speciellt lugnt, utan istället ganska mycket - fullt upp som vanligt.
Förra veckan var det ju Mattias träningar här i E-tuna, super kul anser jag!
Idag var det mycket genom att vi hade special idrottslektion i skolan och därför är schemalagda fram till halv sju! detta kan ju inte vara helt okej, det är inte normalt!? Fick dock sluta lite tidigare, vilket blev lite över klockslaget 18.00, det var ingen höjdare att efter detta leta sig ut till stallet i den kolsvarta "natten". Helt okej när jag väl kom ut till stallet - hästarna är mitt ljus i mörkret! Underbara!
Imorgon åker pappa till Barcelona och kommer vara borta i en vecka vilket betyder mer stall, mer hästar och mer hundar för min del - inte dumt men som sagt fullt upp.
På onsdag ska Melvin träffa "sin gamla" veterinär på Arphus och på torsdag kommer hovslagaren till oss på Rölagg.
I helgen är det öppet hus på St Eskil, som jag ska vara med på såklart och på söndag är det Globen Horse Show som gäller!
På måndag och tisdag blir det träning för Mattias då han kommer till Kumla, jätte kul!
Det är som sagt mycket nu.. Det mesta är bara roligt iofs!

De senaste dagarna har jag ridit lugnt, joggat och busat runt - gått över lite bommar och så.. Det har mina pojkar uppskattat, speciellt Perazzi som har varit galet pigg!

Melvin verkar piggare nu, så skönt att se - blir glad när han hingstar sig igen!

4 kommentarer:

  1. Hej! Kan du inte lägga ut lite bilder på hur ni har det i stallet.?
    Vad tycker du att en ryttare ska göra om man har en häst som kanske kan gå högre klasser om flera år med allt vad som nu ska falla på plats osv gör det... eller ska man sälja och försöka hitta något mer färdigt?? Hur resonerade ni i början??
    Mvh Sara

    SvaraRadera
  2. Sara; Hej!
    Jo det kan jag absolut göra,ska bara se till att ta lite bilder först.. :)
    Det är en jätte svår fråga och säkert ett ganska vanligt problem.. Som sagt det är jätte svårt att svara på när jag inte vet något om just dig och din häst, det är ju alltid individuellt. Men mina första ponnyer köpte vi just för att de var färdig utbildade och hade tävlingserfarenhet så att jag skulle kunna lära mig av dom.. Det kan ju vara lite svårare att lära sig när man först måste lära sin häst.. Det viktigaste tycker jag är att man har kul och trivs med sin häst, gör man det kanske det inte spelar någon roll på vilken nivå man tävlar på, men vill man väldigt gärna tävla högre klasser omgående så tror jag att det är bättre för en själv att försöka att hitta en mer färdigutbildad häst.. Men det viktigaste är som sagt hur man känner själv, magkänslan brukar vara rätt. Lycka till! :)
    M.V.H.
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  3. hej. vad är det som ska vara/finnas på eran anläggning? uthyrning? tävling? VH Anna

    SvaraRadera
  4. Anna; Hej. Det är inte riktigt bestämmt än, utan kommer nog utveckas under de första åren.. Men tanken är att ha helg kurser med övernattnings möjligheter för olika tränare, utbildning och träning av ryttare och hästar och kanske några inackorderingar.. Och så kommer det tids nog också öppnas en ridsportbutik :) M.V.H /Sanna Nilsson

    SvaraRadera