torsdag 26 november 2009

Praktidag.

Idag har jag haft praktik, stallet istället för skolan. Gillar praktik!
Imorse var hovslagaren ute hos Kessy, Perazzi och Benjamin och gav dem nya skor, vilket gick bra. Hästarna skötte sig som änglar, till och med Perazzi var duktig - han brukar annars tycka att det är väldigt långtråkigt - men idag var han som sagt väldigt duktig och stod helt still.
Sen red jag Perazzi och Kessy och var ute på en lång promenad i det härliga vädret (för att vara november) med Melvin. Melvin verkar förresten mycket piggare nu efter en dryg vecka med medicinen, men han får fortfarande ta det lugnt och vila igen sig. Kessy fick gå dressyr och Perazzi skulle oxå gå dressyr var tanken, men han växer hysteriskt igen och har därför svårt med bakknäna som hakar upp sig hela tiden.. Så han fick gå ganska lugnt. Jag undrar hur stor den där pojken kommer bli??

Igår var vi på Arphus och träffade Melvins gamla veterinär, som styrkte Rådbergs åsikt om att Melvin troligtvis har magsår eller magkatarr. Och han har ju blivit bättre under den senast veckan med medicin, så nu håller jag tummarna för att han snart är frisk!!

Imorgon har jag oxå praktik, som sagt gillart! Jag planerar att åka förbi Lista och titta på de nya väggar på stallet! :D

Lördag; Öppet hus på St Eskil 11.00
Söndag; Globen för min del
Måndag & Tisdag; Mattias träningar i Kumla
Can´t wait.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar