lördag 23 januari 2010

Stallet, ridningen och livet.

Har varit i stallet väldigt mycket de senaste dagarna, mitt liv det där vet ni ;)
Har ju självklart ridit en del också, Melvin har gått super duper bra! Har inte ridit jätte hård dressyr, men ändå testat att göra lite svåra saker igen som bytesserier och piuetter. Han har som sagt gått jätte bra, även fast han är lite otränad för tillfället, men nu är han tillbaka igen som glada Melvin! Härligt!
Dutch har oxå gått lite dressyr de senaste dagarna och denna herre är i bättre kondition än Melvin, det går ganska bra för oss men vi hamnar ändå i en del missförstånd - vi känner ju inte varandra så bra än.. Men han är riktigt fin den där Dutch och det är väldigt roligt att rida honom trots att allt är extremt svårt!! Han är så himla känslig, så bara jag rör mig en millimeter i sadeln så försöker han direkt med alla konster han kan för att göra mig nöjd! Så söt!
Har även ridit min lilla Marwin de senaste dagarna, denna lilla (lilla och lilla förresten, han är typ 170 cm i mankhöjd) nallebjörn är otroligt härlig! Inte så snygg och välmusklad än - men han bättrar på sig! Han lär sig massor varje dag och vill verkligen göra rätt - han är absolut den snällaste pojk jag någonsin träffat!!

Marwin

Imorgon ska jag, Melvin och Dutch till Liane och träna - ska bli så kul! 2010:es första träning!

Februari känns lockande, (konstigt nog - är i vanliga fall inget fan av dessa kalla månader) den 10-11 är det träning med Knytkalaset på Eriksberg och den 18-19 kommer Mattias upp till E-tuna och håller träningar! Underbart!
Hoppas även på nån tävling i februari eller mars, längtar efter tävlandet nu - känns som om det var evigheter sen sist!

Idag var jag och pappa och tittade på stallet i Lista, snart är ytterväggarna klara! Var "inne" och tittade och nu börjar man se vart allt ska vara även innuti byggnaden, var kommer dörröppningarna vara till exempel.. Men när jag var inne i min "sadelkamare" som inte är en sadelkammare än, utan bara streck på golvet som visar var väggarna och dörren ska vara plus två hål i en vägg som föreställer två fönster.. Iaf när jag gick in där fanns det en pinne, eller nåt typ av järn rör som snett täckte den väggen som nu finns uppbyggd. Jag fick nåt typ av anfall och klargjorde för min far att den där pinnen får inte finnas, han sa att "den måste finnas där" tydligen är pinnjäveln (ursäkta språket) nödvändig för att hela byggnaden ska stå upp om det blåser.. Hm.. ful dum pinne. Men när jag ändrade att den inte fick finnas till att den inte fick synas så höll min far med mig - "den är inte snygg", var hans kommentar. Så han tyckte att den ska muras in i väggen, det blir nog bra förutom att min sadelkammare blir ca 20 cm mindre på längden.. Jaja, utan rör-pinne blir det nog iaf snyggt! Har så många planer för inredning, längtar efter att få klart rum att möblera!

Närmast ligger som sagt träning för Liane imorgon, riktigt kul!

2 kommentarer:

  1. Lycka till på träningen! Håller med om att det suger i tävlingstarmen.
    Kram Carina S

    SvaraRadera
  2. Carina; Tack så mycket! Aa, den här tiden på året är tävlingslängtan som värst! :/
    Kram /Sanna

    SvaraRadera