måndag 18 januari 2010

Strul dag..

Ja, idag var en sån där dag då man planerat massor och sen går alla planer i stöpet och inget blir som man har tänkt ändå..
Imorse skulle jag och några kompisar haft pulkarace och ute-förmiddag med massa hundar, när Nea kom till mig först hade hon två hundar med sig och när vi höll på att packa ner lite matsäck upptäckte vi på håll att ena hunden blödde från benet - när vi titta närmare möttes vi att ett jätte djupt skärsår.. Han måste fått det av något okänt skitvasst föremål gömt i snön vid vägkanten vid mig. Även den andra hunden hade ett sår, men det var i förhållandevis väldigt litet. Nu gick pulkaplanerna alltså åt skogen, istället blev det veterinär jakt vilket inte är så lätt på en söndag.. Fick iaf komma in till distrikts veterinären som hade jour, hon trodde såret var allvarligt då det sitter över leder på bakbenet så hon skicka oss vidare till Strömsholm.. När vi kom dit blev Dragon (hundens namn) sövd och förberedes för operation och Nea och jag fick åka hem. Jag stack då ut till stallet och red Dutch, sen ringde de från Strömsholm och vi fick åka och hämta en omskakad, drogad och ynklig hund. Stackarn hade haft av en sena som nu är sydd, och han har fått ett gult bandage som han ska i 14 dagar med smiles på! Det viktigaste är ju iaf att han kommer bli bra! :)

Red alltså Dutch idag, det gick bra men vi tog det ganska lugnt, mycket serpentiner och 8-volter. Han är så fin, rör sig som en gud! Men han är väldigt svår att sitta på, massa rörelse och man känner av magmusklerna efter en minut typ.. Känns som det är dax för mig att utöka antalet situps och förstärka magmusklerna innan de viktiga tävlingarna kommer igång!!
Melvin vilade idag, hade egentligen tänkt rida lugnt idag och låta honom vila imorgon, men när allt blev som det blev och dagen vart lite rörig skiftade jag detta.. Han verkade dock ganska nöjd :)

Nu ska jag sova, skola imorgon igen.. blä för dä!! Men snart studenten, lever för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar