torsdag 28 januari 2010

Besök, intervju och trasigt täcke.

Idag hade hästarna och jag besök av två trevliga flickor som gjorde en intervju om mig till deras projektarbete som är en häst-tidning. Riktigt trevligt. Det är lite kul att reflektera över sitt liv så där, man glömmer så mycket i vardagen.. Som en av frågorna "hur kändes det att rida på EM" - fan, har inte tänkt på allt det där riktigt.. Fattar inte att det hänt ens. Eller fattar gör jag väl men det känns overkligt. Men när jag känner efter känns det så jävla bra! Helt underbart! Så stolt över att ha uppnåt ett jätte stort eget mål! Vill verkligen vara med om det igen!

Dutch gick lite lugn dressyr när journalisterna tog några bilder till reportaget, han skötte sig väl sådär - fegar ur lite i ridhuset, han gillar inte att vara där inne riktigt..
Melvin och Marwin gick dressyr de med, Melvin red jag inte så länge då han bitit sig i tungan i hagen och det började blöda igen lite smått då jag ridit ett tag.. :/

Tror inte jag berättade det, men det var iaf några dagar sedan, Melvin hade i hagen ätit - och då menar jag ÄTIT - upp sitt täcke ute i hagen.. Världens största hål i täcket, eller egentligen är det nu mer ett hål med lite täcke runt sig.. Dumma pålle. Täcket dög väl inte, inte tillräckligt snyggt för stjärnan. En riktig diva det där! Älskar honom ändå dock, lite kul hur man accepterar dom som dom är.. De har verkligen en egen personlighet allihop och att riva sönder täcket när det inte duger är precis vad man kan förvänta sig av självkära Melvin!

2 kommentarer:

  1. Det jag såg av Dutch var iallafall bara bra! Fantastiskt fin häst :)

    SvaraRadera
  2. hehe Tack Liza! Håller med om det sista! ;)

    SvaraRadera