söndag 24 januari 2010

Träningar och träningar.

Träning idag i Nyköping för Liane med prinsarna Melvin och Dutch, gick bra faktiskt - men är helt död i kroppen nu, känner redan av träningsvärken som kommer slå till imorgon..

Började med att rida Melvin och han gick riktigt bra - speciellt i galoppen som vi började med. Duktig häst. Men han blev lite trött efter ett tag, så när vi kom till traven, så gick det så där.. blev lite segt, men fick till några skolor som var okej iaf. :)
Sen fortsatte jag med Dutch, bytte häst på typ en minut, han gick riktigt bra.. Har så himla mycket att lära mig med honom, blir ju en del missförstånd just nu.. Vill bara fortsätta att rida i all oändlighet, träna, träna, träna och lära, lära, lära. Han börjar iaf bli lite stadigare, är trots sin ålder lite vinglig och "unghästig" fortfarande, men jag börjar få koll på hur jag måste rida för att kompensera detta.. Men det är svårt - huvudet vet vad jag ska göra, men kroppen hänger inte riktigt med och ofta blir jag en hundradels sekund försen i mina hjälper.. Ännu mer träning. Fick iaf till allt som ingår i YR programmen så att Liane blev nöjd! :)

Har bokat in massa mer träningar nu framöver; Lovely!
* 4/2, Liane i Nyköping
* 10-11/2, Knytkalaset på Ericsberg
* 18-19/2, Mattias i Eskilstuna
* 25/2, Liane i Nyköping
* 4/3, Liane i Nyköping
* 18/3, Liane i Nyköping

Till att börja med :)

Liane Wachtmeister

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar