söndag 17 januari 2010

Tillbaka i samma hjulspår - I love it!

Ja, nu har vi varit hemma i drygt en vecka. Och äntligen börjar det bli lite varmare! Eller fortfarande några minus grader, men nu har man vant sig vid kylan och då är nån minus grad riktigt varmt!

I onsdags hände något lite skumt, Dutch hade svullnat upp i alla fyra benen tyckte det var jätte skumt, men tänkte att det säkert hade med foderbyte att göra då han just är hemkommen från Skåne eller att han hade gjort nåt riktigt dumt i hagen även fast vi i tisdags broddade på för att dom inte skulle gör illa sig.. Men svullnaden hade inte gått bort igår då tog vi bort broddarna, har dock pratat med massor med folk och ingen har någonsin hört om men häst som inte kan ha broddar på sig, men när vi tog bort broddarna försvann svullnaden helt! Tydligen klarar inte Holländaren broddar, underligt men sant! När jag nu i efterhand tänker på det har han bettet sig lite knäppt de senaste dagarna, han har liksom stått och vickat på fötterna (jag trodde bara det var överskottsenergi då han inte tränats nåt) men han måste trott att han hade typ "stenar i skorna" och försökt få bort dom själv.. Stackars min fina lilla häst.. Menmen.. nu vet vi det - inga broddar för han igen.
Idag när vi skulle ut i ridhuset (joggade honom lätt då svullnaden gått ner) tog han, broddlös som han nu är, extremt små myrsteg för att inte halka. Klok häst det där! Så söt och helt underbart fin att rida!

Melvin går väldigt bra nu, han är äntligen sig själv igen efter sin sjukdomsperiod! Han har dock tappat lite kondis och muskler, vi är långt ifrån den formen vi var i i somras - men det är ett tag kvar kvar till dom stora tävlingarna, så vi hinner nog komma igen. :)

Vilken tävlingssäsong jag har framför mig - vilka hästar! Melvin och Dutch! Det ska bli så kul, oavsett om jag kan ta mig in i landslags truppen (vilket jag önskar) eller inte så känns det som om det kommer vara en extremt spännande säsong med mycket glädje! Full fart framåt, mot sommarens alla tävlingar!!

4 kommentarer:

  1. Hej

    Har hittat till din blogg =) Kul!!

    Som jag sagt förut, Oj vilka hästar du har!! Du lever i min dröm ;)
    Ska bli kul o följa dig o dina hästar här i smyg =D Spännande!

    Hoppas Kessy har det bra och vi syns nog på din nya anläggning i år när mina nyblivna 3 åringar är inridna o det är dags o komma till Mattias =) kram kram Andrea

    SvaraRadera
  2. Andrea; Hej! Tack, har verkligen hittat några diamanter :) Hehe.. bra!! :D
    Han trivs och mår bra hos sin nya ägare. Ja, va kul! :) kram

    SvaraRadera
  3. Loisa; Tack så mycket!! :D /Sanna Nilsson

    SvaraRadera