torsdag 3 december 2009

Kalla dagar och morötter från ovan.

Det är riktigt kallt nu, vinter vinter vinter.
Gillar det inte. Men på ett sett är det bra, man slipper regnet och leran.

Hästarna har gått ganska lugnt nu de senaste dagarana, Kessy och Perazzi var väldigt trötta igår efter Matiias träningarna.. Och Melvin har ju fått en lugnt träningsprogram utsatt av veterinären då han fortfarande äter medicin.
Idag var Rådberg ute och tog nya blodprov på Melvin, hoppas att dessa påvisar att han blivit frisk! När Rådberg ändå var ute vaccinerade han Kessy, så nu ska väl den lilla prinsen ta det lugnt i några dagar..

Idag hände något ganska kul, imorse pratade jag och mamma om att vi skulle försöka hitta någon som sålde morötter i större säckar eftersom (mina hästar är lite bortskämda på det sättet, det går åt mycket morötter) man måste köpa så många små påsar med typ 5 morötter i så ofta på mataffären. Och idag kom en farbror in i stallet med två stora säckar morötter, han skulle egentligen till grannstallet men hade "kommit fel" - vilket visade sig bli helt rätt! Vi kunde köpa de två säckarna och nu ska han komma tillbaka varje torsdag!! Har ingen aning om hans namn men för mig är han morotsmannen från ovan! :P

På söndag ska jag och pappa åka ner till Skåne och byta Perazzi mot Dutch. Mest för att jag ska försöka lära känna Dutch innan tävlingssäsongen börjar, kommer sakna Perazzi dock. Men det ska bli kul, längtar!
(detta inlägg skulle varit publicerat i torsdags, den 3/12, men mitt Internet krånglade så det fastnade som ett utkast och publiceras nu istället den 5/12)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar