lördag 12 december 2009

Lite speciella dagar.

Nu är det några dagar sen jag skrev här, hm.. dåligt av mig.
Det har dock varit fullt upp, mycket i skolan nu inför att vi får jullov nästa vecka (underbart! - med lovet alltså) och sen är det på g att Kessy blir såld vilket det också har varit lite extra jobb med. Igår hade vi även kvällslektion i skolan, vilket störde mig till max - har man praktikdag så har man liksom! Får dock ledigt för detta nån annan gång, tur! Och ska ju även tillägga att jag har mina tre pållar att rida varje dag :)

Melvin gått lugnt fortfarande, äter ju medicin till och med nästa vecka, har försökt tränat mycket lydnad - start, stopp och stå still. Det har inte varit så lätt då Melvin börjar bli frisk igen och därför också väldigt hingstig och sprallig. Beter sig som en riktig unghingst - hoppar och skuttar och far runt!
Kessy har som sagt haft lite besök i veckan av köpare, det har gått bra och han har varit duktig och jag älskar honom massor!!
Dutch går bättre och bättre, men vi är fortfarande på "lära känna varandra"-stadiet och har hållt på och testat olika bett och kandar stänger de senaste dagarna - det är svårt. Men tror jag har hittat nåt ungefärligt nu, nåt som iaf funkar, brukar ju dock få ändra när man börjar rida lite mer på riktigt och träna de svåra grejerna.

Mattias och Dutch.
På måndag och tisdag är det träningar med Knytkalaset, Dutch och jag ska dit - riktigt spännande att få hjälp av Liane. Nåt som även det ska bl i riktigt spännande är att vi på träningen denna gång även ska få besök av en tjej som ska hålla ett föredrag om hur man tränar dressyrhästar på ett sätt som gör att det håller länge - som sagt spännande!!

Nu ska jag sova, ha det bra och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar