tisdag 1 december 2009

Mattias träningar i Kumla.

Igår och idag har det varit träningar för Mattias i Kumla och jag hade tur och fick två tider per dag av snälla Erika som ordnar träningarna därborta.. Så Kessy och Perazzi fick gå hård dressyr dessa två dagar.
De har gått jätte bra båda dagarna, så duktiga så!
Med Kessy tränade vi mycket byten i varje, eftersom jag tyckte att vi behövde lite hjälp med det och idag så tränade vi även mycket passage. Det går så bra med honom nu och det är verkligen jätte kul, klarade 7 byten i varje idag och jag är såå stolt! :)
Perazzi har som sagt också gått bra, han har dock haft lite jobbigt med sina bakknän då han växer massor igen.. Men vi tränande lite tramp, skolor, enkla byten och piruette galopp. Han är ju bara 4a min lilla häst, duktig tycker jag. :)

Igår kom vi hem till stallet vid halv ett på natten, det tar lång tid med träningar, jag är väldigt trött nu.. Men det är så kul, längtar redan efter nästa träning! Mattias är fantastiskt duktig!

Nu ska jag äta något och tycka lite synd om mig själv då jag verkligen befinner mig i träningsvärkens ljuvliga tillvaro.. :/

2 kommentarer:

  1. Hej! Ramlade in på din blogg och läste att du börjat träna avanc. saker på din 4 åring. Tycker inte du att det är tidigt att börja trampa & göra piurettearbete på en 4-åring?
    Nyfiken, själv har jag ingen stor erfarenhet av unghästar.

    SvaraRadera
  2. Sara; Hej! Jag har inte heller någon direkt erfarenhet av unghästar, så jag kan helt ärligt inte svara på om det är rätt eller fel. Men jag litar på min tränare Mattias, han har till skillnad mot mig extrem stor erfarenhet och kunskap om unghästar. Sen tror jag inte att det finns något fel i det (kräver ju självklart inte att han ska göra dessa svåra saker perfekt, utan har ju bara börjat tänka åt det hållet) ska även nämna att Perazzi under hela sin utbildningstid har legat före det "normala" - han har enorm talang och älskar att lära sig nya saker och få nya utmaningar! :)

    SvaraRadera