onsdag 16 december 2009

Knytkalset och snöstorm.

Ja nu har det varit Knytkalaset träningar igen i två dagar, hade med min Dutch denna gång och det gick såå bra! Han är så fin och snäll, Liane gillade honom verkligen!
Vi tränade på det mesta som ingår i St George faktiskt och även om vi behöver finslipa på massa saker så gick det faktiskt bra, Liane är så duktig och jag får så mycket hjälp!
Hemläxor; Släpp ner innerskänkeln och lossa knät, Sitt mer upprätt i sadeln, Korta tyglarna lite, Håll mer i yttertygeln i bytena, Var noga med vänster ställningen och halvhalterna i slutorna.
Knytkalset hölls på Brolöten denna gång och Dutch och jag tackar så mycket för två trevliga dagar med god mat!

Nu är det verkligen vinter, det var hemskt att åka hem från Brolöten idag i snöstormen.. Usch.. ingen årstid för mig det här. Men det är fint med snön, vackert, vill dock inte gå ut - fryser 24/7.

Imorgon flyttar Kessy, det känns hemskt jobbigt - hjärtat är i fler bitar än vad jag kan räkna till. Kvällen har varit lång i stallet och mycket tårfylld från min sida.
Vet med förnuftet dock att han kommer få det jätte bra och att det är det ända rätta att göra för både honom och mig och i betalning för min lilla prins har vi även kommit överens med Kessys nya ägare om ett byte till en fin fyraåring - vilket är spännande och kul! Men känslan av att mista min bästa vän är hjärtskärande.
Älskar honom av hela mitt hjärta och han kommer alltid vara nummer ett för mig!!

Kessys Derano <3

Nu ska jag gå och mer eller mindre gråta mig till sömns och sedan försöka rycka upp mig inför morgondagens flytt.
God natt

4 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt:( Men tänk att han kommer att få det bra och vara nr:1 hos någon annan.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Carina; Ja verkligen! Det har du nog rätt i, får försöka tänka så.. Kram /Sanna

    SvaraRadera
  3. Å vad fint du skrivit om Kessy! Hoppas han får det bra och att du trivs med din nya.
    Anna

    SvaraRadera