fredag 10 september 2010

Fredag igen.

..och veckorna rullar på, det är väl iofs bra! :)

Igår var det träning i Lista, gick mycket bra!
Jag red först lilla Danny som skötte sig finfint. Red mycket tempoväxlingar och övergångar samt egen bärighet från hans sida.
Sen tränade jag Perazzi, han var lite stel till att börja med men på slutet gick han ganska fint - måste få honom att slappna av och jobba igenom kroppen lite bättre!
Dutch gick kanon, tränade igenom prgramdelar från st george och han var riktigt duktig!

Idag har vi lärt oss att köra stallets sprillans nya soppmaskin, helt plötsligt blev det tråkiga arbetet mycket roligt! :P

Imorgon ska jag få kvällen ledig för att träffa lite vänner, efterlängtat! :D
Och på måndag kommer världens bästa Mattias till E-tuna, vilket blir bättre än bäst som vanligt!

10 kommentarer:

  1. Hej Sanna!
    Hoppas att du har haft en trevlig kväll med vännerna! Du har kämpat hårt de här veckorna och är väl värd en liten ledighet.
    Vi kanske kan få komma ut något nästa helg och hälsa på Benjamin om du inte har något inbokat. Kram från kusin Cornelia (morbror Mats och Linn)

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna! Jag letar häst men kan inte hitta någon som passar. kollar i ridsport, mattias sida, och hästnet. Har du några bra förslag på sidor eller uppfödare som har bra hästar som inte kostar flera miljoner?
    Ha det bra! / Linn

    SvaraRadera
  3. Läser man dina inlägg blir man lite trött, varför kan du inte vara en vanlig tacksam tjej även om du har alla tänkbara resurser bakom dig, varför måste du hela tiden tala på det sättet som man får kännslan av att du är lite mer än oss vanliga, nya maskiner, stora hallen, anställda hit och dit, jobb jobb jobb, vi alla vet att du kan inte misslyckas med det du har bakom dig, tro en som startat med tomma händer.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du skriver jättebra Sanna! Det är roligt att följa någon som har fått möjlighet till en så fin anläggning med dess tillbehör. Jag visste inte ens att det fanns soppmaskiner :P Fortsätt så!

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att den Svenska avundsjukan skulle dyka upp här med... Gläds med Sanna istället, hon har ju alla möjligheter att lyckas med sin satsning!
    Blir det "över" ngn fin häst kan du skicka den till mig! :-)
    www.stallquecksta.se

    SvaraRadera
  6. Cornelia; Hej! Vi hade väldigt roligt!
    Det går jätte bra att komma ut och rida benjamin i helgen. Jag ska dock iväg på tävling på lördag, men ni kan ju komma ändå om ni vill :)
    Kram /Sanna

    SvaraRadera
  7. Linn; Hej! Det lättaste är ju att köpa häst genom kontakter, då vet man oftast lite mer om den. Om jag var du så skulle jag be alla jag känner att säga till mig om de hörde om nån häst som var till salu. Annars finns det ju lite länkar från Mattias sida till andra bra ryttare/uppfödare som har hästar till salu, när jag sålde min Kessy så hade jag även annons på www.horselink.se, Emilie Nyreröd - www.nyreroddressage.com - har ofta några riktigt bra hästar för försäljning och en uppfödare som har mycket fina hästar är också Elise Fredriksson - Starby Dressyrstall (googla för nummer).
    Tack desamma och Lycka till!
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  8. Anonym; Har ett tips till dig - sluta läs min blogg, du mår säkert bättre av det.
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  9. Anonym nr 2; Tack! Roligt att höra. Hehe det viste inte jag heller, men det är verkligen en super smart uppfinning! :P
    /Sanna Nilsson

    SvaraRadera
  10. Jenny; Lovar att höra av mig isf! :) /Sanna Nilsson

    SvaraRadera