lördag 18 september 2010

Tävling, div 2.

Idag har jag varit iväg på tävling med min lilla Perzzi och med ERF:s div 2 lag.
Väldigt roligt, förutom att det regnade en hel del..

Perazzi var väldigt spänd, men vi kom iaf - med viss svårighet - runt hela banan och igenom alla rörelser i lätt A:3an. Slutade på 66,5 % och placerade oss som nummer 2 i resultatlistan, ganska duktigt gjort av min 5 åring tycker jag!
Laget vann omgången, roligt! Och nyttigt för Perazzi som fick vara inne och träna på två prisutdelningar, då menar jag inte just pris-utdelnings-grejen utan jag menar träna på att behålla lite lugn även under det stoj och stim som uppstår vid prisutdelningar. Han klarade det faktiskt ganska bra tycker jag, jag åkte iaf inte i backen vilket alltid är positivt!

Kom iaf hem med två rosetter och en massa dygnsura och skitiga grejer.. Det är hemskt att tävla när det regnar, eller rättare sagt det är hemskt att ta reda på allt efter en tävling då det regnat! Men vi hade iaf en kul tävlingsdag vilket är det viktigaste! :)

Nu ska jag sova, hästarna bryr sig liksom inte om att söndagar är vilodagar - de vill ha frukost klockan 7 ändå..

Perazzi vilar, Rölagg -09.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar