söndag 24 maj 2009

Familjedag, dressyr uppvisning och SM-möte.

Bara 19 dagar kvar, det är skrämmande nära nu..

Igår var jag och Mistral och Melvin och tävlade på Div 1 finalen för dressyr i Södermanland. Melvin gick bra, även fast jag tyckte att vi inte riktigt var i harmoni och att jag inte red så bra, så gick det faktiskt bra.. Vi fick iaf 73 % och vann på det (7 % förre 2an kan jag lite halv solt tillägga). Mistral gick som vanligt, upp som en sol och ner som en pannkaka typ 100 gånger under de 6 minuterna innanför dressyrstaketet, men traven var ganska bra tycker jag iaf. Mistral fick även som förra Div 1 tävlingen gå in in och ta hand om prisutdelningen åt Melvin, eftersom denne inte är så säker i detta moment och Mistralen tyckte att han var underbart duktig, super snygg och att han skött sig exemplariskt.
Även ERFs lag vann lagtävlingen, men vi kom tvåa totalt, tycker det var duktigt av oss. :)

Idag var jag och Mistral och red dressyr uppvisning på Ekebys familjedag, jämfört med igår skötte han sig kanon - speciellt i galoppen - förstår mig inte på den där hästen!?
Innan jag åkte till Ekeby red jag dressyr på Kessy, Perazzi och Melvin fick ta det lugnt idag.
Senare åkte jag och var med på SM-möte på Vilsta, det är inte långt kvar nu men det vekar som om allt kommer hinnas fixas. :P

Imorgon är det nog hyggligt lugnt på rid fronten, om inte Mattias som ska ha clinic i Gesta bestämmer sig för att han behöver låna Perazzi och Mistral till detta, han sa så förra veckan men har inte hört av sig något mer.. Men han är ju så förvirrad så han kanske ringer några timmar innan han behöver hästarna imorgon. :S

På tisdag och onsdag ska jag och Melvin iväg och träna i Nyköping för Annica Westerberg som är lagledare för junior landslaget. Hoppas det går bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar