söndag 10 maj 2009

Trettiotre dagar kvar.

Just 33 days left.

Även fast det börjar närma sig SM rejält nu, så har min senaste vecka inte känts som något liknande ens.. Har knappt kunnat rida och när jag väl suttit i sadeln så tror jag inte att man kan kalla det att rida - det har varit något mer åt att åka häst.. Känns absolut inte bra, med 4 hästar och tävlingar som närmar sig med stormsteg. Men för varje dag som gått så har det varit lite mer ridning och lite mindre åka - måste se det positiva, även fast det mest känns negativt förtillfället.. Finns dock ingen oro i mig att jag inte ska kunna genomföra SM - det är ändå drygt 30 dagar kvar, så jag kommer hinna bli bättre och det spelar ingen roll om jag skulle må dåligt, vet av erfarenhet att jag kommer rida ändå (tankarna far tillbaka till SM -07 och två brutna handleder)!Har iaf som sagt kunnat åka häst de senaste dagarna - vilket inte är så lätt som det låter när man har sådana hästar som jag har (då syftar jag mest på Mistral) som flyger upp och ner och fram och tillbaka hela tiden.
Ser fram emot att må lite bättre och komma till lite bättre ridning imorgon.

4 kommentarer: