onsdag 13 maj 2009

Träning mm.

30 - bara 30 dagar kvar nu..

Igår hade jag praktik, hel stalldag alltså - i vanliga fall. Men det blev inte en hel dag i stallet tyvärr, för vi hade nationellt prov i matte i 4 timmar på förmiddagen. Det blev alltså en lång kväll på Rölagg. Som jag sagt förut; Den där skolan förstör min inlärning.

Idag fick jag iaf en heldag med hästarna, imorse var hovslagaren Anders ute hos oss på ett välplanerat besök och skodde 4 av våra pållar, så då var jag självkart där och hjälpte till. Senare vid lunch åkte jag och Melvin och tränade för Per - det gick jätte bra! Roligt roligt. Kom tillbax till stallet vid halv 5 ungefär (skönt att det inte är så långt till Arphus) och då var det dax att rida 2 av mina andra fina hästar. Kessy och Perazzi fick tränas idag, lugn dressyr för båda - mycket grunder, start och stopp kan vara svårt nog. Mistral fick nöja sig med en promenad för dagen.

Nu ska jag plugga igen, det tar ju aldrig slut, dumma dumma skola..

2 kommentarer:

  1. Kul med så mycket träning! Du blir farlig till SM! Hoppas Perazzi har kul på söndag.
    / Carina S

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Det hoppas jag :P
    /Sanna

    SvaraRadera