tisdag 5 maj 2009

Sammanfattning av bla tävling.

38 dagar kvar till första start på SM 2009 i dressyr för ponny och juniorer.

I söndags var jag, Mistral och Melvin och tävlade hos Östra Sörmlands ryttarförening med Div 1 laget. Vi startade Medelsvår B:4, Mistral gick som vanligt väldigt bra ibland men katastrofdåligt ibland.. Vi fick typ 60 % som vanligt. Melvin däremot gick väldigt jämt och bra, även fast det fanns många småsaker och detaljer jag skulle vilja ändra på, vi fick 70,65 % och vann klassen med de procenten! :D
ERF:s lag vann även lagklassen, kanon!
Eftersom Melvin inte är så säker på prisutdelningar fick Mistral ta emot både de inviduella priserna och lagpriserna, han tyckte att han gjort ett super jobb under dagen.. :S
I måndags fick mina pållar ta det lugnt, bara Perazzi gick ett ganska tufft dressyrpass - han är förresten helt underbar, fantastisk att rida!

På tisdag morgonen var ryttaren, dvs jag, inne och opererades - inget stort och inget farligt - men ändå inge kul. Kunde pga detta inte rida på kvällen.. trist. Men ännu tråkigare är det att jag var anmäld till en tävling i Stockholm i helgen som jag nu måste avänmäla till pga operationen. :(

Idag är det onsdag och allt som står här över skulle egentligen publicerats igår kväll, men min dator krånglar sådant hela tiden, så det gick inte.. Mår inte så bra efter opererandet, men dagen är inte slut än - får se hur det blir med stallet senare.. :/

Har iaf ett super kval med Melvin till SM!

3 kommentarer:

  1. Mistral då! Tar åt sig all ära själv ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis till segern! Själv fick jag åka hem pga halt häst! Inge kul, dagen efter var han ohalt?! Måste ha slagit på sig eller nåt.

    SvaraRadera
  3. Malin; Ja, man får illa smak i munnen ;P

    Carina; Tack! Va trist och konstigt :/

    /Sanna

    SvaraRadera