lördag 30 maj 2009

Kür träning.

13 dagar kvar till första start i SM 2009.

Idag var jag och Melvin och tränade kür på Vilsta, det gick tyvärr inte så bra.. För det första så har jag ju eftersom jag inte haft honom så länge inte hunnit gjort något program som är anpassat till honom, så jag får ta programmet jag gjorde åt Mistral förra året. Eftersom dom är väldigt olika fungerade ju detta program inte alls, vilket resulterade i att jag fick försöka göra om det men med samma musik - vilket inte är så lätt som det kanske låter, det ska se bra ut och det ska passa ihop med musiken tidsmässigt Fick efter mycket om och men ihop något som verkar fungera okej.. Men då jag skulle rida igenom det för sista gången, blev Melvin plötsligt väldigt oren i en travökning.. skumt och oroande.. Hoppas att han bara blev väldigt trött, så att det inte är något allvarligare. Monica (hästarnas equiterapeut) kommer förhoppningsvis och tittar till honom redan imorgon.
Det får inte vara något allvarligt! Han är fräsch, han är fräsch, han är fräsch, han är fräsch....

Red mina andra, Mistral inne och Perazzi och Kessy på gräsbanan i solen, de gick sådär med alla dom 3. Kessy gick dock bäst för dagen.

Ingen bra dag tycker jag, hoppas din varit bättre!

Melvin kommer förresten må och gå super på Strömsholm i helgen och på SM nästa helg!
tänk positivt..

5 kommentarer:

  1. Åh nej! Håller alla tummar o hovar!
    Kram Carina o Mallis.

    SvaraRadera
  2. Lycka till på Strömsholm! håller tummarna för er från läktaren, ska dit o glo på fredag :D

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket allihopa :D
    /Sanna

    SvaraRadera
  4. hej!

    undrar om du kan hjälpa mig med en sak.
    anlitade en equiterapeut vid namn monica.
    hon höll till i eskilstunatrakten.. bröt på norska..
    kan det vara samma som du anlitar..?
    OM - tror du att du skulle kunna maila mig numret till henne?
    vore toppen, toppen, toppen...
    min unghäst behöver kollas igenom..

    mvh susanna

    sussu_6@hotmail.com

    SvaraRadera