onsdag 20 maj 2009

Träningar och lite planering.

23 dagar

I måndags tränade jag Mistral och Melvin för Mattias, det gick bra - Mistral var lite ovanligt störd men Melvin skötte sig kanon bra. Måndagen blev en väldigt lång dag, på morgonen var jag ute i stallet och red Kessy, efter det åkte jag till skolan och hade några lektioner, efter det var det full fart ut i stallet igen för att packa in hästarna i lastbilen. Vi åkte från talet vid halv 6 ungefär, tränade som sagt två och efter det åkte vi hem igen och kom till stallet vid halv 12 tiden.

På tisdag morgonen var jag hos docktorn (återbesök efter operationen) och direkt efter det for vi ut till stallet igen och lastade in Melvin och Mistral och åkte sedan och tränade för Mattias igen. Det gick bra även denna dag, Melvin var lite trött bara (jag också), men Mistral gick mycket bättre än dagen innan. När vi kom tillbax till stallet var det dax att rida de andra två sötnosarna.

Idag, onsdag, pluggade jag lite på förmiddagen - det är mycket nu, men jag börjar ändå se ett slut på eländet - sen åkte jag ut till stallet och red Perazzi lugn dressyr och Kessy husmorgymnastik. M & M fick ta varsin promenad, de var trötta båda två efter träningsdagarna.

Imorgon är det fixardag på Vilsta, trevligt och roligt tycker jag!

På fredag är det tävling med Perazzi i Kvicksund, och på lördag ska jag starta Mistral och Melvin på samma tävlingsplats.

Kanske ses imorgon ERF:are. ;)


Underbara tankar till min sysslig på hennes dödsdag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar