fredag 22 maj 2009

Fixardag igår, tävling idag och tävling imorgon.

Bara 21 dagar kvar och 30:de inlägget för denna lilla blogg.

Igår var det så kallad "fixardag" på Vilsta, från 10.30-16.o0 målade jag, med fler, avspärrnings staket vita. Målningen var rolig under ca 25 % av första staketet (vi målade nog ca 6 st var) sen blev det väldigt enformigt och jag blev bara vitare och vitare hela tiden.. Men vi lyssnade på halv skum musik och hade trevligt trots det hårda arbetet. ;P
Efter Vilsta åkte jag hem och byte om till ridkläder och fortsatte sedan ut mot Rölagg, där red jag dressyr på Kessy och Perazzi, vilket gick bra på dem båda. Mistral och Melvin fick ta det lite lugnt eftersom de hade vilat helt i onsdags och ska tävlas på lördag.
Då jag även tvättade och knoppade Perazzi blev det en sen kväll..

Upp vid 6 imorse igen, åkte på tävling med Perazzi. Det gick bra, jag tycker att det i de stora hela gick det bättre än på förra tävlingen - för han var mer avspänd idag. Men när jag red programmet fick vi några missar, han snubblade nån gång och nåra gånger då jag rättade honom (då han blev lite okoncentrerad för någon sekund) tog han hjälpen alldeles för hårt och det blev lite fel iaf - som tex ett galoppsprång i en travökning. Vi fick 65,33 %, slutade som 6a och var en poäng från placering (om jag ska vara ärlig tyckte jag att vi borde fått ca 2-3 % mer, vilket gjort att vi vunnit klassen, menmen.. sån är sporten.) Det viktigaste var iaf att han kändes bättre nu än sist!
Efter tävlingen åkte vi hem och åt lite sen var det bara att dra ut till stallet igen, red Mistral och Kessy dressyr och Melvin fick gå husmorsgymnastik, alla gick bra - till och med Mistral. Sen tvättade jag M & M för imorgon är det tävling igen!

Nu ska jag gå och lägga mig, ska hinna knoppa två hästar och rida minst en innan vi åker imorgon, fast startar inte första gången förns 16.12 så det ska nog gå om jag går upp i tid.
Håll tummarna! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar