måndag 28 juni 2010

Flytt.

Idag började resten av mitt liv klockan 8 ute vid nya stallet i Lista - kändes riktigt bra trots att det var lite jobbigt att gå upp klockan 7.. Är nu grymt trött efter en lång dag med mycket körande och bärande, trött men nöjd! Nöjd för det första för att vi har hunnit med ganska mycket under dagen - alltså ett gott dagsverke, för det andra är det så att jag verkligen gillar att jag snart får jobba, bo och leva på den nya anläggningen!

Förutom flytt har allt vanligt stalljobb fixats under dagen och jag red min fina Melvin - han var lite trött så vi joggade mest runt i låg form, men han var iaf mjuk och fin i kroppen. Och ganska lugn! :)
Sen smörjde jag och en tjej som började sommarjobba hos oss idag nästan alla läder prylar som finns i våran lilla sadelkammare! Skönt att få det riktigt fräscht innan den stora flytten!!

Stor dag imorgon!
då flyttar hästarna från Rölagg, känns lite skumt.. men roligt också!
och på kvällen ska jag gå på bio - Eclipse premiär, riktigt spännande!
Så nu är det dags att sova, så att jag orkar med hela långa morgondagen!
G´natt.

1 kommentar:

  1. Vad spännande med flytten, lycka till med allt! :D Och ses på premiären ikväll! FINALLY,hoho puss

    SvaraRadera