måndag 21 juni 2010

Stallmåndag.

Japp nu var det måndag igen och jag har ägnat hela långa dagen åt stalljobb.
Imorse tvättade jag massa täcken och schabrak, lindade upp lindor, smörjde lite läder och packade ihop massa vinter täcken i påsar inför flytten! Har dock massa packande kvar, får ta och sätta fart med det känner jag - det är bara en vecka kvar tills vi flyttar!

Efter lunch for jag ut till Rölagg och fixade allt dagligt stallgöra därute, red min hingstiga hingst som faktiskt skötte sig ganska bra idag! Vi lekte mest runt med mycket galopp och byten (som Melvin älskar att göra!) och han var som sagt fin, lite skrikig och bockig men ändå lugnare än vad han har varit de senaste veckorna!

Jag och Melvin på NM 2009.

Avslutade dagen i Lista och där jag och far min kollade till stallet, de jobbar duktigt på med golvet för att få det klart till inflyttningen! Boxarna är klara i lilla stallet och de börjar sätta upp boxarna i stora stallet på måndag! Blir riktigt fint när det är klart!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar